تحریم دارو، نگرانی بیماران صرعی

رئیس انجمن صرع گفت:‌ تحریم دارو بیماران صرعی را نگران کرده است و این بیماران باید از جهت تأمین داروها اطمینان خاطر داشته باشند.  به گزارش فارس، داریوش نسبی‌تهرانی درباره اثر تحریم‌ در تأمین داروهای بیماران صرع اظهار کرد: برخی داروها به خاطر تحریم در تولید آن توسط شرکت‌ها اختلال ایجاد شده و بیماران مجبورند داروی شرکت‌های دیگری را استفاده کنند.  او ادامه داد:‌ وابستگی‌های خاصی به بعضی داروها وجود دارد و نمی‌شود آن دارو را جابجا یا جایگزین کرد و تحریم‌ها اثر منفی بر آن‌ها می‌گذارد؛ یعنی همیشه دارویی که بیمار به آن عادت کرده و سال‌ها استفاده می‌کند، تولید آن توسط شرکت داخلی کم می‌شود و شرکت دیگری آن را تولید می‌کند؛ در نتیجه بسیاری از این بیماران به مشکل برخورده و تشنج می‌کنند.  رئیس انجمن صرع افزود:‌ ما همیشه سعی می‌کنیم داروی بیمار صرعی را چه تولید داخلی و چه تولید خارجی باشد، همان دارویی را به بیمار بدهیم که در درمان آن جواب مثبت داده و همچنین در دسترس باشد؛ چرا که در دسترس بودن داروی بیماران صرعی یک مسئله حیاتی است.

    

جدایی از تهران به نفع ری نیست

شهردار تهران با بیان اینکه درآمدی که شهرداری پایتخت از ری کسب می‌کند بسیار کمتر از هزینه سرمایه‌گذاری و پرداخت‌شده در این منطقه است، تأکید کرد: به این دلیل جدایی از تهران به نفع ری نیست. به گزارش ایرنا، پیروز حناچی با اشاره به اجرای چندین پروژه در شهرری تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته پروژه‌های بسیاری را در این محدوده پایتخت ازجمله یک ترمینال و ۲ خط مترو افتتاح کردیم. او ادامه داد: با توجه به وضعیت شهرری تصور نمی‌کنم منطقه ۲۰ به‌تنهایی توان تأمین مالی پروژه‌ها را داشته باشد. ما در کلان‌شهرها به دنبال مدیریت یکپارچه هستیم و افتراق برای مدیریت کلان‌شهرها مناسب نیست. لازم به ذکر است، بحث جدایی شهرستان ری از تهران چند وقتی است خبرساز شده و مسئولان بسیاری در این خصوص اظهارنظر کرده‌اند.

    

رئیس سازمان غذا و دارو:

اولین محموله پانسمان میپلکس بعد از تحریم‌ها وارد ایران شد

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: اولین محموله پانسمان میپلکس بعد از تحریم‌ها وارد ایران شد و واردات این پانسمان به طور مرتب صورت خواهد گرفت. محمدرضا شانه‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تامین پانسمان میپلکس برای بیماران ای بی گفت: اولین محموله میپلکس به کشور رسید، البته پیش از این هم بیماران ما با مشکل کمبود پانسمان مواجه نبودند. منتها در یک مقطع زمانی که ارسال پانسمان‌ها را یک‌باره و بدون پیش‌بینی قطع کردند، ما و بیمارانمان دچار مشکلاتی شدیم. در آن زمان تامین میپلکس با مشکل مواجه شد اما، الان واردات میپلکس به طور مرتب صورت خواهد گرفت.