آغاز  به کار  دو گرمخانه در مناطق ۲ و ۱۱ همزمان با برودت هوا

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از آغاز به کار دو گرمخانه خبر داد و گفت: یک گرمخانه برای زنان و یک گرمخانه برای آقایان از شنبه به گرمخانه‌های تهران اضافه شده است. براین اساس، تعداد گرمخانه‌های سطح شهر به ۱۹ گرمخانه می‌رسد.

به گزارش ایلنا،‌ محمدرضا جوادی یگانه افزود: با توجه به برودت هوا برای دسترسی راحت‌تر افراد بی‌خانمان تلاش داریم در هر منطقه یک گرمخانه داشته باشیم.

براساس گزارش شهرنوشت، وی یادآور شد: دو گرمخانه در مناطق ۱۱ و ۲ از دیروز آغاز به کار کردند. گرمخانه منطقه ۲ برای بانوان و گرمخانه منطقه ۱۱ برای آقایان در نظر گرفته شده است.

    

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور:

۱۰۰ مددکار به مناطق زلزله‌زده شمال غرب کشور اعزام شدند

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از اعزام ۱۰۰ مددکار در قالب ۳۵ گروه ویژه ارائه خدمات مشاوره‌ای، روانی و اجتماعی به مناطق زلزله شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش  ایلنا،  «مجید رضازاده» در حاشیه افتتاح ساختمان جدید مرکز کاشانه مهر کاشان ضمن اشاره به اجرای پروژه پیشگیری از معلولیت در کشور، گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول در کشور وجود دارد که با اجرای این طرح این افراد از نظر اختلالات ژنتیکی غربال شدند.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ایجاد بانک اطلاعاتی ژنتیک را یکی از دستاوردهای این غربالگری دانست و افزود: با استفاده از این بانک اطلاعاتی می‌توان از ابتلای افراد دیگر به معلولیت خودداری کرد و این موضوع امری مهم محسوب می‌شود که عموم مردم از آن بهره‌مند هستند.

    

رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با ایلنا:

تولید «پانسمان میپلکس» در کشور ممکن است

رئیس سازمان غذا و دارو در واکنش به چرایی عدم تولید پانسمان حیاتی بیماران ای‌بی در کشور گفت: تولید برخی از داروها برای ما صرفه اقتصادی ندارد؛ یعنی تولید آنها با توجه به میزان تقاضایشان در بازار و هزینه‌‌های موردنیاز، از لحاظ اقتصادی غیرمنطقی است.

«محمدرضا شانه‌ساز» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا امکان تولید پانسمان میپلکس در کشور وجود دارد؟ گفت: کلیتی که باید به آن اشاره ‌کنم،  دانش بالای دانشمندان ایرانی در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی است. ما در این حوزه‌ها از پشتوانه علمی بسیار بالایی برخوردار هستیم و این پشتوانه به ما امکان می‌دهد، هر دارو و تجهیزات مورد نیاز را ظرفِ دو سال تولید کنیم. شانه‌ساز در پاسخ به این پرسش که با توجه به دانش بالای دانشمندان ایرانی چرا برای تولید این پانسمان‌ها اقدام نمی‌شود؟ بیان کرد: اگر ما به تولید برخی داروها یا تجهیزات پزشکی اقدام نمی‌کنیم، دلایل مشخصی دارد. 

برخی داروها جدید هستند و مطالعه و تولید این دسته از داروها  نیازمند زمان است و نکته دیگر اینکه تولید برخی از داروها برای ما صرفه اقتصادی ندارد؛ یعنی تولید آنها با توجه به میزان تقاضایشان در بازار و هزینه‌ای که لازم است، از لحاظ اقتصادی غیرمنطقی است. وی در ارتباط با تحریم‌های دارویی نیز گفت: این تحریم‌ نشانه رفتار غیرانسانی، زشت و ناپسند مقامات آمریکایی است. بسیاری از شرکت‌ها که سال‌ها با ما در حوزه پزشکی کار می‌کردند، به دلیل فشارهای دولت آمریکا همکاری خود را با ما متوقف کرده‌اند.