بزرگراه‌های صیاد و حکیم در صدر سرقت دیواره صوتی!

معاون فنی و مهندسی سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران از تلاش کارشناسان برای یافتن راه‌های ضدسرقت کردن دیوارهای صوتی بزرگراه‌ها خبرداد و گفت: بزرگراه‌های صیاد شیرازی و حکیم بالاترین میزان سرقت، دیواره‌های صوتی را دارند.

به گزارش ایسنا، وحید سرلک در مورد وضعیت دیواره‌های صوتی نصب شده در بزرگراه‌های پایتخت که مدتی است مورد سرقت قرار می‌گیرند، اعلام کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰۰متر دیواره صوتی در طول اتوبان‌های پایتخت نصب شده است که متاسفانه به دلیل آنکه قسمت‌های آهنی این دیواره‌های صوتی زیاد است، این دیواره‌ها مورد توجه سارقان قرار گرفته و آن را می‌ربایند.

او با بیان این‌که در حال حاضر حدود ۱۵تا ۲۰درصد این دیواره‌های صوتی در کل تهران مورد سرقت، قرار گرفته است، گفت: بیشتر سرقت دیواره‌های صوتی در بزرگراه صیاد شیرازی است به گونه‌ای که حدود ۳۰درصد از این دیواره‌ها تنها در این اتوبان به سرقت رفته است و بعد از آن بیشترین سرقت دیواره‌های صوتی در بزرگراه حکیم رخ می‌دهد.

    

اعلام اظهارنظر قطعی در مورد حادثه لردگان پایان هفته‌جاری

رئیس سازمان پزشکی ‌قانونی گفت: تا پایان هفته‌جاری اظهارنظر قطعی در مورد حادثه لردگان به مقامات قضایی اعلام می‌شود.

به گزارش ایرنا، عباس مسجدی آرانی بیان کرد: پزشکی قانونی از بیش از ۱۰۰نفر افرادی که از سوی مقام قضایی به ما معرفی شدند و همه آنها دارای دستور قضایی بودند، نمونه آزمایش گرفته است و اظهارنظر قطعی هم این هفته به مقام قضایی اعلام خواهد شد.

او تاکید کرد: در حقیقت پزشکی‌قانونی در این خصوص به سئوال مقام قضایی در مورد سرنگ آلوده و شیوه‌های ابتلا پاسخ خواهد داد.

او اعلام کرد: تیم‌های کارشناسی به محل حادثه در روستای مورد نظر فرستاده شد تا افرادی که باید مورد آزمایش قرار می‌گرفتند، به زحمت نیافتند و نمونه‌های لازم در همانجا از آنها گرفته شد و مردم هم همکاری‌های لازم را به عمل آوردند. اقدامات اولیه نیز به استان چهارمحال‌وبختیاری فرستاده و برای بررسی بیشتر به تهران ارسال شد.

رئیس سازمان پزشکی‌قانونی خاطرنشان کرد: تمام مواردی که از آنها نمونه گرفته شد، شامل سنین مختلف و از هر دو جنسیت بودند.