امدادرسانی به ۴استان متاثر از سیل

رئیس سازمان امدادونجات درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان سیستان‌و بلوچستان گفت: تاکنون ١٦شهرستان و ٢٢شهر، روستا و مناطق عشایرنشین متاثر از سیل بوده‌اند.

به گزارش ایلنا، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امدادونجات درباره آخرین خبرها از سیل و آبگرفتگی در برخی نقاط کشور تا صبح روز گذشته بیان کرد: از ٩مهر ماه لغایت ١٣مهر تا ساعت ٥صبح چهار استان (سیستان‌وبلوچستان، خراسان‌جنوبی، فارس، هرمزگان) متاثر از سیل بوده‌اند. او ادامه داد: ١٦شهرستان (خاش، سرباز، سیب و سوران، فنوج، مهرستان، زیرکوه، داراب، شیراز، قیر و کارزین، فسا، خنج، لارستان، زرین دشت، بندرعباس، جاسک و میناب) متاثر از سیل بوده‌اند. سلیمی درباره امدادرسانی به ٢٢شهر، روستا و مناطق عشایرنشین اعلام کرد: تاکنون به ٣٠٠نفر امدادرسانی شده و ١٣٧نفر هم اسکان اضطراری شده‌اند. تعداد فوت‌شدگان نیز ۵نفر است که ۳نفر در جاسک و ۲نفر در میناب بوده‌اند. همچنین تعداد گیرافتادن در مسیر سیلاب ٤٠٥نفر گزارش شده است. در این میان ۱۷دستگاه خودرو نیز رهاسازی شده‌اند. رئیس سازمان امدادونجات گفت: ۳۵تیم شامل ۱۳۲نفر به محل اعزام شدند و ۱۶دستگاه چادر، ۵۹دستگاه تخته پتو، ۵۸ست شستشو، ٣٨٢قوطی کنسرو جات و ۱۱۳کیلوگرم قند و شکر به محل حادثه اعزام شده است. امدادرسانی در سیستان‌وبلوچستان، فارس و هرمزگان ادامه دارد.

    

٨٠ درصد مرجان‌های خلیج‌فارس مرده‌اند

رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه آثار تغییر اقلیم در ایران گسترده‌تر از متوسط جهانی است، گفت: اکثر مرجان‌های خلیج فارس به همین دلیل مرده‌اند. به گزارش مهر، عیسی کلانتری با بیان اینکه اثر تغییر اقلیم در مسائل ژنتیکی هنوز بررسی نشده است، اضافه کرد: وقتی که تا پایان قرن قرار است سه تا چهار درجه به دمای هوا افزوده شود، باید از همین الان تدابیری برای آن اندیشید، چراکه همان گونه که اشاره شد آثار تغییر اقلیم در کشور ما گسترده تر از متوسط جهانی است. او تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که متأسفانه اکثر مرجان‌های خلیج فارس مرده‌اند و بیش از ۸۰ درصد این مرجان‌ها سفید شده‌اند. اینها مسائلی است که در آینده بشر را گرفتار خواهد کرد.