در ادامه تنش‌زایی انگلیس با ایران و دنباله‌روی از سیاست‌های تقابل‌جویانه آمریکا در غرب آسیا، وزارت دفاع بریتانیا شامگاه شنبه(دوم شهریورماه)  اعلام کرد که باز هم کشتی جنگی به آب‌های جنوب ایران اعزام می‌کند.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس در بیانیه‌ای ضمن متهم کردن ایران به ناامن کردن خلیج فارس و تنگه هرمز، گفت: هر زمان که پرچم انگلیس در یک کشتی در هر جایی از جهان به اهتزاز درآید، ارتش بریتانیا آن‌جا خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری رویترز انگلیس تا کنون دو فروند کشتی جنگی ناوشکن دانکن و ناوچه کنت به آب‌های جنوب ایران اعزام کرده که اکنون ناوشکن دیفندر سومین شناور نظامی این کشور خواهد بود که به منطقه می‌آید.

در حالی‌که یک منبع امنیتی در دولت انگلیس پیشتر گفته بود برای اجتناب از افزایش تنش‌ها با ایران، تمام کشتی‌های تجاری خود در خلیج فارس را اسکورت نمی‌کنند. 

این در حالی است که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود؛ یک نفتکش انگلیسی را هنگام عبور از تنگه‌هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف کرده است.