برگزاری مسابقه طراحی میدان ملل جزیره کیش

معاونت فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش با هدف دست یابی به ایده‌های برتر ، مسابقه طراحی میدان ملل جزیره کیش را برگزار می کند. به گزارش ایلنا؛  در نظرگرفتن شرایط و کالبد فیزیکی میدان، رعایت مقیاس و تناسبات طرح، توجه به رویکرد طراحی منظر و طرح فضای سبز، دید اثر در شب و نورپردازی آن، با توجه به وسعت میدان و اجرایی بودن طرح و جزییات قابل رویت از الویت‌های این مسابقه عنوان شده است. فارغ‌التحصیلان و دفاتر مشاور در رشته‌های معماری، شهرسازی، طراحی منظر و لند اسکیپ از سوم تا دهم شهریور می توانند برای شرکت در این مسابقه نام نویسی اقدام کنند. لازم به ذکر است، جوایز طرح‌های برگزیده این مسابقه به ترتیب برای نفر اول 400 میلیون ریال، نفر دوم  200 میلیون ریال و نفر سوم 100 میلیون ریال درنظر گرفته شده است.  علاقمندان تا 10 مهر فرصت دارند آثار خود را به آدرس تهران، میدان آرژانتین، بلوار بیهقی، خیابان شانزدهم شرقی، پلاک 12، واحد 4، شرکت شاخه تجربی معماری کلانشهر و یا جزیره کیش، میدان خلیج فارس، بلوار ایران، مجتمع اداری پارس، بلوک 8، دبیرخانه شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش ارسال کنند. لازم به ذکراست دکتر هما ایرانی بهبانی، دکتر علی افشار و مهندس مریم محمدی چهارشنبه 17 مهر آثار ارسالی را داوری می کنند. نتایج مسابقه نیز شنبه 20 مهر اعلام خواهد شد. شرکت کنندگان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 88734008-021 مهندس بابک راشدی اسگویی مدیر مسابقه تماس بگیرند و یا به آدرس سایت urban.kish.ir مراجعه کنند.

    

عملیات ترمیم و توسعه مسیر دوچرخه‌سواری در کیش

امیری خراسانی سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش از بازسازی و تکمیل مسیر ویژه دوچرخه سواری خبر داد. به گزارش ایلنا؛ با تاکید دکتر مظفری و پس از مصوبه سومین کارگروه فرهنگی، اجتماعی، گردشگری، شرکت عمران، آب و خدمات عملیات بازسازی و تکمیل مسیر ویژه دوچرخه سواری کیش را آغازکرد. امیری، سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش بابیان اینکه در روند بازسازی، ترمیم و توسعه، چند تکه بودن مسیر دوچرخه سواری ترمیم شده و به صورت یک‌‌پارچه در آمده است گفت:  قسمتهایی ازمسیر که تخریب شده و قابل استفاده نبود بازسازی شد. همچنین در جنوب جزیره، روکش آسفالت مسیر ترمیم و در بعضی معابر حاشیه خیابان نیز، مسیر ویژه دوچرخه در باند کند رو تعبیه شده است.  وی افزود این موضوع با جدیت در حال پیگیری است تا علاقه مندان بتوانند از مسیر دوچرخه سواری که یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش است به خوبی استفاده کنند. شایان ذکر است طول مسیر دوچرخه سواری ساخته شده پیرامون جزیره کیش ۹2 کیلومتر است.

    

برگزاری دوره تربیت مدرس غواصی همزمان با هفته دولت در کیش

جزیره زیبای کیش میزبان مدرسان ارشد فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران می شود.

به گزارش ایلنا؛  دوره تربیت مدرس غواصی  با هماهنگی موسسه ورزش و تفریحات سالم و فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران از یکم تا هشتم شهریور با حضور مربیان تراز اول غواصی و مدرسان ارشد فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران در دو بخش بانوان و آقایان در پایگاه تخصصی غواصی و اداره امور دریایی کیش برگزار می شود.

شرکت‌کنندگان پس از گذراندن آموزش‌های تخصصی در دو بخش عملی و تئوری موفق به دریافت رتبه مدرسی می‌شوند.