استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی درمورد آخرین نشست کمیسیون مشترک برجام که برای حفظ توافق هسته‌ای در وین برگزار شد، گفت: فکر می‌کنم همه افرادی که در این نشست بودند خواهان آن بودند که برجام زنده بماند و می‌خواستند این توافق ادامه یابد.

ریچارد اندرسون، (Richard D. Anderson) در گفت‌وگو با ایلنا  افزود: هیچ‌کس نمی‌خواهد که ایران قدرت هسته‌ای شود، روسیه و چین هم این را نمی‌خواهند. ایران هم این را نمی‌خواهد چرا که سلاح هسته‌ای را مخالف کتاب آسمانی خود قرآن می‌داند. اما من معتقدم اگر کشوری خواهان دستیابی به این سلاح باشد اعتراضی به آن وارد نیست؛ 

چراکه تا زمانی که از این سلاح‌ها استفاده نشده ترسی ندارد. من نگران تنشی هستم که آمریکا یا اسرائیل در صورت دستیابی ایران به این سلاح‌ها علیه این کشور به وجود می‌آورند. 

در کل معتقدم سلاح هسته‌ای موجب می‌شود که کشورها محتاطانه‌تر عمل کنند. اما چیزی که نشست وین به دنبال مقابله با آن بود مقابله با بکارگیری سلاح هسته‌ای بود.

وی با تاکید بر نگران‌کننده بودن اوضاع در خلیج فارس، خواهان خویشتن‌داری طرفین درگیر شد و گفت: فکر می‌کنم تنها راه حل بحران کنونی این است که تا انتخابات آمریکا صبر کرد تا با روی کار آمدن یک رییس‌جمهور دموکرات، آمریکا بازگشتی به برجام داشته باشد.