نهمین قلب پروازی از تبریز به تهران منتقل شد

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: قلب خانم ۳۵ساله از طریق اورژانس هوایی کشور از تبریز به تهران منتقل شد. این نهمین قلبی است که برای پیوند به صورت پروازی منتقل می‌شود. به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند درباره انتقال نهمین قلب برای پیوند به صورت پروازی افزود: خانواده این خانم تبریزی که مرگ مغزی شده بود، قلب او را برای جان بخشیدن به بیمار نیازمند، اهدا کردند. قلب اهدا کننده، برای یک دختر ۱۲ساله به بیمارستان شهید رجایی تهران توسط اورژانس هوایی منتقل شد. او ادامه داد: با هماهنگی انجام شده توسط سازمان اورژانس کشور، اداره پیوند وزارت بهداشت و آشیانه ریاست جمهوری، تیم مربوطه برای انجام عملیات انتقال قلب اهدایی ظهر روز گذشته ساعت ۱۲:۵۷دقیقه از تهران به سمت تبریز پرواز کرده و ساعت ۱۳:۵۷دقیقه عملیات جداسازی قلب در بیمارستان امام رضا(ع) تبریز به تیم انتقال در فرودگاه تبریز تحویل داده شد و سپس تیم عملیات با پرواز جت فالکون به تهران رسید. کولیوند بیان کرد: با هماهنگی اورژانس تهران و تیم عملیات ویژه اورژانس، تیم عملیات انتقال قلب با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی عزیمت کرد.

    

مرگ دردناک ۳ کودک سمنانی

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: فروریختن دیواری گلی و مخروبه در روستای کندو در سمنان، مرگ تلخ و دردناک ۳ پسربچه را رقم زد. به گزارش ایلنا، سرهنگ عبدالله حسنی افزود: در پی کسب خبری به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر این که ۳پسربچه زیر آوارمانده‌اند، ماموران انتظامی برای بررسی صحنه بی‌درنگ به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: با حضور ماموران در صحنه و بررسی‌های اولیه مشخص شد ۳پسر بچه (دو کودک ۹ساله و دیگری ۱۱ساله) مشغول بازی زیر دیواری گلی و مخروبه بودند که به علت فرسودگی، دیوار بر روی آنان فرو می‌ریزد وتلاش اهالی روستا و تیم های امدادی و اورژانس نیز برای نجات و احیای کودکان نتیجه نمی‌دهد.