«کلینر» به جشنواره فیلم مستقل هایلند پارک رفت

فیلم کوتاه «کلینر» به بخش اصلی ششمین دوره جشنواره فیلم مستقل هایلند پارک راه پیدا کرد. به گزارش ایرنا، این جشنواره از ۳ تا ۵ اکتبر (۱۱ تا ۱۳ مهرماه) در لس‌آنجلس برگزار می‌شود و فیلم ها در ۲ بخش فیلم داستانی بلند و فیلم داستانی کوتاه به رقابت می‌پردازند.

در این فیلم هنرمندانی چون معصومه بیگی، باران آیت و هما جعفری ایفای نقش کرده‌اند و تهیه‌کننده آن نیز برعهده باران سرمد است.

    

در ادامه حضور آثار ایرانی در جشنواره‌های بین‌المللی

«مَگرالِن» مسافر اتریش شد 

فیلم کوتاه «مَگرالِن» به کارگردانی مریم زارعی و نویسندگی پیام سعیدی به جشنواره بین‌المللی فیلم لینز/linz اتریش راه پیدا کرد.

این جشنواره که سال گذشته اولین دوره‌اش را با حضور پررنگ هنرمندان ایرانی پشت سر گذاشت به دلیل توجه ویژه به فیلم‌های کوتاه مستقل، فرصتی برای به اشتراک‌گذاری تجربیات فیلمسازان مستقل با یکدیگر به شمار می‌آید. فیلم کوتاه «مَگرالِن» داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که در یک قبرستان ماشین زندگی می‌کنند. دختر کوچک خانواده که نابیناست به همراه برادر بزرگترش در قبرستان ماشین‌ها، ماشینی برای خود ساخته‌اند که در آن، روزهایشان را می‌گذرانند. اتفاقی باعث برهم خوردن نظم متزلزل خانواده می‌شود. کودکان برای کنار آمدن با این اتفاق در تلاش برای پیدا کردن راه خود هستند. برادر بزرگ‌تر تلاش می‌کند تا دنیای تلخ پیرامون را جور دیگری برای خواهرش تصویر کند و ... .

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم لینز ۷ تا ۱۰ نوامبر ۲۰۱۹ (16 تا ۱۹ آبان ماه) در شهر لینز اتریش برگزار می‌شود.

    

چهار فیلم جدید به سینماها می‌آیند

چهار فیلم جدید از این هفته راهی اکران می‌شوند. غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات جلسه 24 شهریورماه این شورا به ایسنا گفت: از چهارشنبه 27 شهریور، اکران فیلم‌های سینمایی «شاه کش» وحید امیرخانی در گروه آستارا به جای «برمودا»، «مردی بدون سایه» علیرضا رئیسیان در گروه فرهنگ به جای «صدای منو می‌شنوی؟»، «کلوپ همسران» مهدی صباغ‌زاده در گروه ایران به جای «چاقی» و «کروکودیل» به کارگردانی مسعود تکاور در سرگروه آزادی به جای «قصر شیرین» آغاز می‌شود و فیلم‌های تعویض شده در سرگروه‌ها همچنان در زیر گروه‌ها نمایش خواهند داشت.

به گفته فرجی؛ اکران بقیه فیلم‌ها در سینماها ادامه دارد و فیلم «زهرمار» که سقف تعداد هفته‌های نمایش‌اش خاتمه یافته فقط در پردیس‌های با بیشتر از هفت سالن بالا و سانس فوق‌العاده قابل‌اکران است.