اهدای نشان ویژه ایسفا در نهمین جشنواره فیلم «وارش»

رئیس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران از اهدای نشان ویژه شایستگی ایسفا در نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «وارش» خبر داد.

مهدی بوستانی شهربابکی با اشاره به اهدای جایزه ایسفا در جشنواره فیلم وارش به بهترین فیلم گفت: نشان یا مدال ایسفا در جشنواره‌های معتبر که در طول سال برگزار می‌شوند اهدا می‌شود و جشنواره «وارش» یکی از این رویدادهای معتبر است.

وی با اشاره به اهدای جایزه ایسفا به بهترین فیلم در جشنواره‌هایی هم‌چون فیلم کوتاه تهران که به‌عنوان یکی از رویدادهای مهم بین‌المللی فیلم کوتاه محسوب می‌شود عنوان کرد: ایسفا در تمامی این جشنواره‌ها تیم‌های داوری ۳یا ۵ نفره دارد که این داوران فیلم‌های کوتاه بخش تجربی و داستانی را می‌بینند سپس یک فیلم را به‌عنوان برگزیده خود انتخاب می‌کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه توضیح داد: امسال که جشنواره «وارش» پس از چندین سال توقف دوباره به جریان افتاده تصمیم گرفتیم در این جشنواره هم که جشنواره بین‌المللی و مهمی است این نشان را به فیلم کوتاه برگزیده (از نظر هیات داوران ایسفا) اهدا کنیم.

بوستانی تاکید کرد: نشان ایسفا با توجه به اعتبار و نام صنف فیلم کوتاه جایزه‌ای مهم محسوب می‌شود و در رویدادهای معتبر این نشان به برترین فیلم اهدا خواهد شد.

وی گفت: داوران برای اهدای نشان ایسفا به شکل تخصصی فیلم‌های رسیده به بخش رقابتی جشنواره بین‌المللی فیلم وارش را رصد کرده و در نهایت برترین فیلم انتخاب می‌شود.

نهمین جشنواه بین‌المللی فیلم «وارش» اردیبهشت ۹۸ به دبیری مهدی قربانپور در استان مازندران برگزار خواهد شد.

    


فیلم کوتاه ایرانی در برلین جایزه گرفت

«تتو» به کارگردانی فرهاد دل‌آرام موفق به کسب جایزه خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه از سوی هیات داوران جوان بخش نسل جشنواره فیلم برلین شد.

برگزیدگان بخش نسل جشنواره فیلم برلین در حالی معرفی شدند که فیلم کوتاه ایرانی «تتو» ساخته فرهاد دل آرام جایزه خرس بلورین بهترین فیلم کوتاه را از سوی هیأت داوران جوان بخش «Generation ۱۴ Plus» (ویژه آثار مرتبط با نوجوانان بالای ۱۴ سال) را از آن خود کرد.

فیلم‌های بخش نسل جشنواره برلین، از میان نزدیک به ۲۵۰۰ شرکت‌کننده انتخاب شده‌اند و در مجموع ۶۲ فیلم کوتاه و بلند از ۳۶ کشور و تولیدکننده در دو بخش «نسل کا پلاس» (ویژه آثار مرتبط با کودکان بالای ۴ سال) و «نسل ۱۴ پلاس» (ویژه آثار مرتبط با نوجوانان بالای ۱۴ سال) به نمایش گذاشته می‌شود.

شصت‌ونهمین جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۷ فوریه (۱۸ بهمن) آغاز شده و فردا ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) به کار خود پایان می‌دهد. ژولیت بینوش بازیگر برنده اسکار فرانسوی به عنوان رئیس هیأت داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی است.