بیش از ۴ درصد دانشجویان درگیر اعتیاد هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر بیش از ۴ درصد دانشجویان درگیر اعتیاد هستند.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی بیان کرد: متأسفانه بخشی از جوانان در دانشگاه‌ها نیز درگیر اعتیاد هستند البته به لحاظ آماری کمتر از آمار جامعه هستند، اما در جامعه دانشگاهی نیز این معضل وجود دارد. او ادامه داد: تلاش ما این است که در سطح کلان در کنار ستاد مبارزه با مواد مخدر باشیم همچنین در دانشگاه‌ها از سال‌های قبل گروه‌های مشاور سلامت را ایجاد کرده و در حال حاضر گسترش داده‌ایم. وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ کانون همیاران سلامت روان در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند که ۱۷ هزار دانشجو در آن فعال هستند.

    

با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت شاهد هستیم

نزولی شدن تخلفات حوزه درمان 

 مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از کاهش روند تخلفات دارویی و درمان در پی تشکیل پرونده بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش میزان، طاهر موهبتی با اشاره به مزایای تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، گفت: با تشکیل این پرونده الکترونیک میزان تخلفات دارویی و درمانی به حداقل ممکن می‌رسد.

او با بیان اینکه با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت بساط بازار ناصرخسرو برچیده می‌شود، افزود: با توجه به تشکیل این پرونده استفاده غیر از دفترچه بیمه‌شده نیز دیگر رخ نمی‌دهد.

موهبتی با تأکید بر اینکه با ثبت همه مشخصات و جزئیات بیماری افراد در پرونده الکترونیک سلامت کسی نمی‌تواند دارویی را با هدف فروش در بازار آزاد تهیه کند، تصریح کرد: با الکترونیکی شدن امور در حوزه درمان و مانیتورینگ همه امور هزینه‌ها به‌شدت کاهش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت یادآور شد: همه بیماران خاص باید تشکیل پرونده داده باشند تا روند درمان و همچنین دارو‌های تجویزی آن‌ها ثبت شود ازاین‌رو تخلفات دارویی و فروش در بازار آزاد از بین می‌رود.