سرانجام «بیمه درمان اعتیاد»

درحالی‌که کارشناسان حوزه اعتیاد نسبت به آنچه «حذف ردیف بودجه درمان اعتیاد در سازمان‌های بیمه‌گر» می‌خوانند، انتقاداتی دارند و این بیمه درمانی را روش بهتری برای گسترش درمان معتادان می‌دانند؛ مسئولان سازمان بیمه سلامت معتقدند که این بودجه حذف نشده و به‌ردیف بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر منتقل‌ شده است. به گزارش ایسنا، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت در پاسخ به انتقادات برخی کارشناسان حوزه درمان اعتیاد مبنی بر حذف ردیف بودجه درمان اعتیاد در سال جاری، با بیان این‌که این بودجه تنها از سازمان‌های بیمه‌گر به ستاد مبارزه با مواد مخدر منتقل ‌شده، گفت: البته این ستاد سازوکار بیمه‌ای با سازمان‌های بیمه‌گر ندارد. سابقاً نیز به دلیل ضوابطی که داشتیم، استقبال چندانی برای دریافت خدمات به‌صورت بیمه‌ای نمی‌شد. حنان حاجی‌محمودی، این انتقال بودجه را در راستای متمرکز شدن اهداف کاهش تعداد معتادان مؤثر دانست و افزود: به نظر می‌رسد با این انتقال، ستاد مبارزه با مواد مخدر بتواند اقدامات بهتری انجام دهد.

    

توضیحات وزارت بهداشت برای محدودیت توزیع داروی انسولین

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: به دلیل بالا بودن قیمت نوعی از انسولین، شورای عالی بیمه اعلام کرد انسولین «پِن» فقط برای افراد زیر ۲۰ سال پوشش داده می‌شود. به گزارش فارس، قاسم جان‌بابایی درخصوص ماجرای سقف‌گذاری برای داروی موردنیاز بیماران دیابتی توضیح داد: به دلیل بالا بودن قیمت نوعی از انسولین، شورای عالی بیمه اعلام کرد انسولین «پن» فقط برای افراد زیر بیست سال پوشش داده می‌شود. او با بیان اینکه وزارت بهداشت باید از مصرف انسولین استقبال کند، تصریح کرد: انسولین بیماری دیابت را به‌خوبی کنترل می‌کند اما این نوع انسولین گران‌قیمت و وارداتی است، به دلیل این‌که انسولین «پن» در کودکان کاربرد بیشتری دارد اعلام شد که این دارو فقط برای آن‌ها مورداستفاده قرار گیرد. روز گذشته اسدالله رجب مدیرعامل انجمن دیابت ایران طی اظهاراتی از کاهش سقف تقبل هزینه داروها توسط بیمه‌ها گلایه کرده بود.

    

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف:

بقاع جعلی تخریب می‌شود

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در صورت تایید کارشناسان این سازمان مبنی برجعلی بودن برخی بقاع فاقد سند و شناسنامه معتبر، پس از انجام مراحل قانونی این اماکن تخریب یا تغییر کاربری داده می‌شوند. حجت‌الاسلام محمد نوروزپور در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه هشت هزار بقاع متبرکه معتبر و دارای سند و شناسامه مورد تایید این سازمان در سطح کشور وجود دارد، یادآور شد: بیشترین بقاع متبرکه در استان‌های مازنداران، فارس و گیلان دیده می‌شود. وی درخصوص ساخت برخی بقاع جعلی توسط عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب برای کسب درآمد، گفت: سازمان اوقاف به جدیت با این گونه اماکن برخورد کرده و آن‌ها را پس از طی مراحل قانونی تخریب خواهد کرد یا اینکه ضریح ساخته شده جمع‌آوری و آن مکان در صورت دارا بودن شرایط لازم به حسینیه تبدیل می‌شود.