با افزایش وام ازدواج جوانان را به بدهکار بانکی تبدیل می‌کنیم

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حوزه‌های وام مسکن و وام‌های دیگر اگر کسی وام خود را در قبال دریافت مبلغی می‌فروشد، زیاد نگران‌کننده نیست و می‌توان نگاه اقتصادی به آن داشت اما در حوزه وام ازدواج بحث هویت مطرح است و نباید اجازه دهیم هویت انسان‌ها معامله شود. به گزارش ایلنا، محمدمهدی تندگویان در جلسه‌ای با مسئولان بانک مرکزی برای بررسی و تحلیل شرایط فعلی وام ازدواج و رسیدگی به مشکلات و شکایات بیان کرد:  به گفته مسئولان بانک مرکزی در سال ۹۸ تاکنون حدود ۱۳۰ هزار میلیارد ریال وام ازدواج به ۴۱۵ هزار متقاضی پرداخت‌شده است و ۲۱۰ هزار نفر نیز در صف دریافت این وام هستند. مسئولان بانک مرکزی مطرح کردند که متقاضیان دریافت وام ازدواج در صورت نداشتن ضامن معتبر می‌توانند از ضمانت ملکی برای این موضوع استفاده کنند. او با بیان این‌که طبق آمارها افزایش وام ازدواج کمکی به افزایش ازدواج‌نکرده است، اضافه کرد: سال گذشته و امسال باوجود افزایش چشمگیر وام ازدواج در ثبت واقع ازدواج کاهش داشته‌ایم. تندگویان تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد افزایش ازدواج نیازمند راهکارهای دیگر ازجمله اشتغال ایمن، مسکن ارزان، انجام کارهای فرهنگی و تغییر نگرش جوانان به مقوله ازدواج است بنابراین با افزایش وام ازدواج عملاً جوانان را به بدهکار بانکی تبدیل می‌کنیم.

    

جزئیات بدهی ۶۹هزارمیلیاردی شهرداری تهران

رئیس کمیته بودجه شهرداری تهران با اعلام بدهی ۶۹هزار میلیارد تومانی شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری فعلی، در حال پاس کردن چک‌های صادره دوره مدیریت قبل است. به گزارش ایسنا، مجید فراهانی در مورد میزان دقیق بدهی شهرداری تهران بر اساس آخرین بررسی‌ها، اعلام کرد: بر اساس گزارش شهردار تهران که به تفکیک ارائه‌شده، جمع کل بدهی شهرداری تهران ۶۹هزار میلیارد تومان است که بیشترین حجم بدهی‌ها که حدود ۳۰هزار میلیارد تومان می‌شود، به بانک‌ها و مؤسسات بانکی مربوط می‌شود. او با بیان اینکه بدهی به سازمان مالیات، تأمین اجتماعی، اشخاص حقیقی و حقوقی و... در مراتب بعدی بیشترین بدهی‌های شهرداری تهران قرار دارند، افزود: جمعاً با احتساب بدهی بانک‌ها، رقم کل بدهی شهرداری ۶۹ هزار میلیارد تومان می‌شود. این نشان می‌دهد که مدیریت شهری فعلی، در حال پاس کردن چک‌های صادره دوره مدیریت قبل است؛ چراکه پروژه‌ها را در حالی پیش بردند که پولش را ندادند و حالا مدیریت شهری جدید باید بدهی‌ها را پرداخت کند. فراهانی بابیان اینکه گزارش خزانه‌دار شورا نیز نشان داد که در چهار ماه اول سال،  رشد پرداخت بدهی‌ها زیاد بوده است، ادامه داد: این در حالی است که علیرغم کسری  ۱۰درصد کسری بودجه، بیشترین رشد پرداختی در حوزه دیون بوده که ۱۸۰درصد پرداخت‌شده و نشان‌دهنده عزم مدیریت شهری برای پرداخت دیون است.

    

مجازات ازدواج اجباری کودکان، حبس است

معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک درواکنشی تند نسبت به ازدواج‌های زودهنگام و کودک همسری گفت: کسانی که در این زمینه مشارکت داشتند ازجمله عاقد یا دفترخانه ازدواج که چنین ازدواج‌هایی را ثبت می‌کنند، قابل‌تعقیب کیفری هستند و قانون‌گذار مجازات حبس برای آن در نظر گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمود عباسی ادامه داد: طبق قوانین موجود، اگر دختر یا پسری برای ازدواج کمتر از ١۵ سال داشته باشند، باید حکم رشد از سوی دادگاه صادر شود، ازدواج کودکان کمتر از سن بلوغ و رشد، بدون حکم رشد از سوی محکمه صالحه غیرقانونی و قابل‌تعقیب کیفری است.