حکم 10نفر از کارگران هفت‌تپه صادر شد

حکم دادگاه 10 کارگر مجتمع نیشکر هفت‌تپه در شوش صادر شد. به گزارش ایلنا، براساس رای دادگاه ۹ نفر از کارگران به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شدند که تا پایان مدت تعیین شده توسط دادگاه به صورت تعلیق خواهد بود و یک کارگر دیگر نیز از اتهامات مطروحه تبرئه شد. دادگاه این کارگران بیست و سوم مرداد ماه برگزار شد. این حکم نهایی نیست و قابل تجدیدنظر است.

    

تجمع بازنشستگان مقابل اداره مخابرات آذربایجان شرقی

صبح دیروز جمعی از بازنشستگان مخابرات آذربایجان شرقی با حضور مقابل اداره مرکزی مخابرات استان، خواستار پاسخگویی به مطالبات خود شدند. به گزارش ایلنا، آنها گفتند: خواستار اجرای کامل و دقیق دستورالعمل‌های استخدام سال 89 و همچنین پرداخت مطالبات معوق خود هستیم. آنها با بیان اینکه تعداد بازنشستگان مخابرات آذربایجان شرقی حدود 500 نفر است، افزودند: از مسئولان می‌خواهیم همه دستورالعمل‌ها و مقررات را اجرا کنند.

    

تجمع اعضای تعاونی مسکن کارگران مقابل وزارت کار

اعضای تعاونی مسکن کارگران برق تهران دیروز (سه‌شنبه) در اعتراض به سال‌ها معطلی برای تحویل زمین‌های خریداری شده در فاز 5 هشتگرد، مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند. به گزارش ایلنا، اعضای تعاونی مسکن کارگران برق تهران می‌گویند: شهرداری هشتگرد بدون توجه به نقشه‌های قدیمی که نحوه تقسیم زمین‌های خریداری شده در فاز 5 هشتگرد را معین می‌کند، قصد دارد در منطقه‌ای واقع در اطراف زمین‌ها که در حاشیه یک روخانه تعریف شده است، 38 قطعه زمین را به 1970 نفر اختصاص دهد. به گفته آنها، قرار است که در این زمین‌ها بلندمرتبه‌سازی شود تا به خریداران زمین، واحدهای آپارتمانی تحویل داده شود. خریداران زمین با بیان اینکه خواهان آن هستیم که تعاونی مسکن کارگران برق تهران یک بار تکلیف زمین‌ها را مشخص کند، گفت: تعاونی مکلف به تعهداتش است و نمی‌تواند به خواست شهرداری یا هر نهاد دیگر مواضعش را تغییر دهد.آنها تاکید دارند: به دنبال رسیدگی و ورود فعالانه وزارت تعاون به مشکلات این تعاونی هستیم چرا که احساس می‌کنیم شهرداری و هیات مدیره تعاونی مسکن کارگران برق تهران موفق عمل نکرده‌اند و نتوانستند رضایت ما را جلب کنند.

    

عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی

فروش شرکت‌ها منوط به مجوز هیات امناست

عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه امکان واگذاری شرکت‌های زیان‌ده و خارج از استراتژی فقط با مجوز هیات امنا انجام می‌شود، گفت: اجازه فروش شرکت‌های سودده را نمی‌دهیم. اکبر شوکت در گفت‌وگو با مهر گفت: براساس مصوبه هیأت امنای تامین اجتماعی، تنها شرکت‌هایی که زیان‌ده و خارج از استراتژی بوده و قابلیت افزایش سوددهی ندارند را می‌توان واگذار کرد. وی با اشاره به اینکه در مورد هلدینگ‌های گردشگری و زیرمجموعه‌های آن امکان افزایش سوددهی وجود دارد، بنابراین واگذاری آنها درست نیست، گفت: می‌توان به راحتی با یک تغییرات مدیریتی کوچک این شرکت‌ها را به سوددهی تبدیل کرد و با توجه به ریسک‌پذیر بودن کشور و وجود منابع طبیعی و تفریحی زیاد، از این موارد در جهت افزایش سود و بهره‌وری استفاده کرد.به گفته عضو هیأت امنای سازمان تامین اجتماعی، در برخی حوزه‌ها که تامین اجتماعی تخصص لازم را در آنها ندارد و فقط در برهه‌ای از زمان از سوی دولت به سازمان واگذار شده است، می‌توان آنها را واگذار کرد اما در مورد هلدینگ‌های گردشگری، نفت و گاز و صنایع پتروشیمی نباید این اقدام انجام شود.

 وی با تاکید بر اینکه فقط به خاطر تاکید رئیس‌جمهور مبنی بر خروج از بنگاه‌داری، تامین اجتماعی نباید شرکت‌های خود را واگذار کند، گفت: در قانون در خصوص بحث واگذاری به صندوق‌هایی اشاره شده که بودجه آنها از سوی دولت تامین می‌شود، مانند صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری اما سازمان تامین اجتماعی که غیردولتی است، از این قانون مستثنا شده است. وی گفت: شرکت‌هایی که زیان‌ده هستند و سوددهی ندارند، اشکالی برای واگذاری آنها وجود ندارد اما این نسخه را نباید برای تمامی شرکت‌ها و هلدینگ‌ها پیچید. البته می‌توان شرکت‌های کم‌بازده را نیز برای افزایش بهره‌وری و سوددهی به تشکل‌های کارگری و کارفرمایی واگذار کرد.