مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: بخش‌هایی از جنگل‌های ارسباران در شهرستان خداآفرین طعمه حریق شده است و تمام تلاش‌ها برای اطفای حریق ادامه دارد.

محمدباقر هنربر در گفت‌و‌‌گو با فارس افزود: این آتش‌سوزی در مناطقی از روستاهای خانقاه، مردانقم و کلوانق در بخش منجوان شهرستان خداآفرین اتفاق افتاده است. 

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، حجم آتش‌سوزی گسترده است و احتمال خطای انسانی وجود دارد. هنربر با اعلام اینکه وزش باد اطفای حریق را با مشکل روبرو کرده، گفت: نیروهای سپاه و ارتش و مرزبانی هم پای کار آمده‌اند و تمام امکانات برای اطفای حریق بسیج شده‌اند. به گفته وی، هلیکوپتر مخصوص اطفای حریق نیز به منطقه اعزام شده است. 

جنگل‌های ارسباران با 164 هزار هکتار وسعت در شمالی‌ترین نقطه استان‌های آذربایجان‌شرقی و اردبیل یکی از ارزشمندترین جنگل‌های جهان بشمار می‌آید. بر این اساس، جنگل‌های ارسباران، صرف‌نظر از جاذبه‌های شکارگاهی، اقتصادی، اجتماعی‌ و فرهنگی به دلیل وجود گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب، چشم‌اندازهای بکر و وسیع، گنجینه منحصر به فردی از منابع محیط زیستی را در جغرافیای شمال‌غربی کشور ایجاد کرده است.