البرادعی:

ترامپ مانند یک حیوان خطرناک رفتار می‌کند

محمد البرادعی، مدیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره افزایش سطح غنی‌سازی ایران گفت: ایران هرچند این افزایش را انجام داده است اما در واقع تا ساختن بمب اتمی فاصله دارد. 

این اقدام فریادی برای دریافت کمک است و واکنشی نمادین از کشوری که به دلیل تحریم‌های شدید آمریکا حتی قادر به واردات  دارو نیست. وی با بیان اینکه آمریکا در حال به کارگیری روش غرق مصنوعی علیه ایران است، افزود: ر‌ئیس‌جمهوری آمریکا بی‌منطق، احمقانه، فاقد شعور و مانند یک حیوان خطرناک  رفتار می‌کند که دنیا را در یک شرایط خطرناکی 

قرار داده است. 

    

پمپئو:

ترامپ در موضوع ایران اخلاق‌مدارانه رفتار می‌کند

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگویی با یک شبکه آمریکایی مدعی شد: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ما در ارتباط با موضوع ایران بسیار اخلاق‌مدارانه رفتار می‌کند. 

ترامپ‌ متوجه این شد که برجام توافقی بد و شکستی برای ما است؛ چرا که این توافق امکان دستیابی به سلاح هسته‌ای را برای ایران فراهم می‌کرد. ما به دنبال کاهش منابع درآمد ایران هستیم تا از این طریق مانع از حمایت از تروریسم شویم. 

    

طرح تازه تحریم‌شدگان برای مقابله با دلار

به گزارش ایلنا به نقل از راشا تودی، بنیاد آمریکایی دفاع از دموکراسی در گزارشی نوشته است کشورهایی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند، برای دور زدن تحریم‌ها از فناوری ارزهای مجازی استفاده می‌کنند تا بتوانند تبادلات مالی خود را با آن انجام دهند. در این گزارش آمده است: کشورهایی همچون ایران، روسیه، چین و ونزوئلا زیر بنای ارز مجازی را برای خروج از نفوذ سلطه دلار از کشورشان را پایه‌ریزی کرده‌اند.

    

پرسنل نفتکش توقیف شده آزاد شدند

پلیس جبل‌الطارق اعلام کرد تمامی خدمه نفتکش ایرانی گریس-1، بدون طرح هر گونه اتهام، به قید ضمانت آزاد شده‌اند. پلیس ادامه داده: تحقیقات در خصوص نفتکش گریس-۱ ادامه خواهد یافت. خدمه این شناور عظیم هفته پیش به ادعای مقامات انگلیسی به ظن نقض تحریم‌های اروپا از طریق حمل نفت به مقصد سوریه بازداشت شده بودند. گفتنی است ناخدا و افسر عرشه نفتکش گریس که روز گذشته بازداشت شده بودند، تابعیت هندی دارند. دیگر خدمه از اتباع اوکراین، هند و پاکستان هستند.

    

انهدام بزرگترین باند قاچاق اسلحه

به گزارش مهر به نقل از اطلاعات استان گلستان با عملیات شبانه‌روزی و اشرافیت اطلاعاتی و امنیتی چند هفته‌ای بزرگترین باند قاچاق سلاح‌های ممنوعه در گلستان از هم پاشید. در این عملیات سربازان گمنام امام زمان (عج) ١٩١ قبضه سلاح غیرمجاز کشف و در همین زمینه چهار نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

    

انتقاد اصلاح‌طلبان به روند رسیدگی به پرونده خاتمی

بیش از 150 چهره‌ اصلاح‌طلب از جمله سعید حجاریان، علی تاجرنیا، عبدالله رمضان‌زاده، محمد کیانوش‌راد، عبدالله ناصری و مرتضی مبلغ، آذر منصوری،‌ شهیندخت مولاوردی با امضای بیانیه‌ای نسبت به روند رسیدگی پرونده محمدرضا خاتمی در قوه قضائیه انتقاد کردند. امضاکنندگان در این بیانیه خواستار تجدیدنظر در رأی صادره برای محمدرضا خاتمی شده‌اند. سیدمحمدرضا خاتمی را به اتهام ادعای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ به دو سال زندان محکوم شده است.