دیدار مشاور مکرون و شمخانی

امانوئل بن، مشاور رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) با دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره آخرین وضعیت پیگیری اجرای تعهدات کشورهای اروپایی در برجام و مکانیزم‌های مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

    

پاسخ انگلیس را در زمان و مکان مناسب می‌دهیم

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، توقیف یک فروند نفتکش حامل نفت ایران از سوی انگلیس را اقدامی تلافی‌جویانه و در پاسخ به اقدام مستقیم، شفاف و شجاعانه نیروهای مسلح ایران علیه پهپاد متجاوز آمریکایی دانست و تأکید کرد: این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت مقتضی، در زمان و مکانی مناسب، پاسخ این اقدام ذلت‌بار مد نظر قرار خواهد گرفت.

    

روسیه:

برای معامله با ایران نیازی به اینستکس نداریم

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، ولادیمیر چیژوف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا، در مورد روابط تجاری میان ایران و روسیه به یک شبکه روس گفت: همتایان خارجی ما گاهی سوال می‌کنند که چرا روسیه و چین مکانیسمی مانند اینستکس ایجاد نمی کنند؟ ما در پاسخ به آنها می‌گوییم، در واقع ما به چنین مکانیسمی اصلاً نیاز نداریم. ما همواره با ایران روابط تجاری داشته و خواهیم داشت و به تحریم‌های آمریکا توجهی نمی‌کنیم.

    

فرمانده سپاه:

تا با قدرت‌های جهانی دست و پنجه نرم نکنیم، جهانی نمی‌شویم

سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه در مشهد گفت: تهدید دشمن برای ما موهبت است و هر چه این تهدیدات بزرگ‌تر باشد سودمندتر است. تا با قدرت‌های جهانی دست و پنجه نرم نکنیم جهانی نمی‌شویم. در چنین شرایطی مقابله به فرسایش کشیده است اما فرسودگی دشمن بیش از ماست چون دارای گسترش بیش از حد است و قدرت جایگزینی نیروی انسانی ندارد. انگیزه و آرمان هم ندارد و ما می‌توانیم در یک بازه طولانی از زمان بر آنها غلبه کنیم.

    

جزئیات نامه ظریف به موگرینی

به گزارش دویچه وله، وزیر امور خارجه ایران در نامه‌‌ای که روز یکشنبه به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا فرستاده از عبور ایران از شرط تعیین‌شده در برجام مبنی بر غنی‌سازی 3.67 درصدی اورانیوم خبر داده و تأکید کرده ایران در صورتی به تعهدات برجامی خود عمل خواهد کرد که دیگر طرفین قرارداد به ویژه آمریکا نیز به تعهدات خود پایبند مانده و آنها را به اجرا درآورند. در نامه ظریف به فدریکا موگرینی نوشته شده چنانچه امضاکنندگان برجام ظرف ۶۰ روز به این شرط عمل نکنند، ایران از ماه سپتامبر (حدود دو ماه دیگر) مرحله سوم کاهش تعهدات برجامی خود را به اجرا در خواهد آورد.

    

یک نهاد امنیتی گفت نجفی را انتخاب نکنید، اما ...

مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران درباره نحوه انتخاب نجفی به عنوان شهردار به خبرآنلاین گفت که نماینده یکی از نهادهای امنیتی به او توصیه کرده بود شورای پنجم، نجفی را به عنوان شهردار انتخاب نکند ولی الویری به عنوان رئیس سنی شورای پنجم، قانع نشده بود و در نهایت، نجفی با رأی ۲۱ نفر از اعضای شورای شهر به عنوان شهردار انتخاب شد و پس از آن بود که بی‌ثباتی و تلاطم به مدیریت شهری تهران، وارد شد.

    

توهمی که «B»ها به ترامپ می‌دهند

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توئیترش نوشت: بولتون و نتانیاهو توافق پاریس در سال 2005 که میان سه کشور اروپایی و ایران بود را با اصرار بر عدم غنی‌سازی از بین بردند. نتیجه چه شد؟ ایران تا سال 2012 غنی‌سازی خود را 100 برابر کرد. در حال حاضر نیز آنها «دونالد ترامپ» را برای از بردن برنامه جامع اقدام مشترک با همان توهم فریب داده‌اند. تیم ب هنوز یاد نگرفته است اما جهان باید این موضوع را یاد بگیرد.