یک فعال شاخص اصول‌گرا با اشاره به نو بودن کار قالیباف در دعوت از جوانان گفت: اینکه آقای قالیباف می‌خواهند چیزی نو ارائه بدهند و جوانان را مدنظر دارند تلاش خوبی است و هیچ مغایرتی هم با تلاش‌هایی که در جمع انجام می‌دهند، ندارد.

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در واکنش به بیانیه قالیباف درمورد دعوت جوانان برای حضور در انتخابات مجلس، افزود: به عقیده من قالیباف کار ابتکاری خوبی را انجام داده است. رئیس پیشین شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا این فعالیت و دعوت قالیباف ذیل شورای وحدت ادامه پیدا می‌کند یا نه، گفت اینکه هست یا نیست را من نمی‌دانم و خودشان باید بگویند اما تا به حال راه جداگانه‌ای را نرفته‌اند. این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که در لیست آینده مجلس به چه میزان قرار است از آقازاده‌ها استفاده شود، گفت: اینکه کسی آقازاده باشد یا نباشد اصلا معیار سنجش نیست ممکن است کسی در  زمینه‌ای توانمندی‌هایی داشته باشد. اما اینکه بخواهند صرف آقازاده بودن کسی را انتخاب کنند، نه مردم  و نه ما آن را نمی‌پذیریم.

 در تهران چهره‌های ناشناخته رای نمی‌آورند

چمران با بیان اینکه در تهران چهره‌های ناشناخته رای نمی‌آورند، گفت: دلیلی ندارد حتما لیست رای بیاورد، اما چهره‌های ناشناخته و منفرد هم خیلی سخت می‌توانند خودشان را بشناسانند و رای بیاورند . این فعال شاخص اصولگرا در رابطه با اینکه چرا اصول‌گرایان هر دوره با اسمی نو، پیش‌تر جمنا و اکنون شورای وحدت پا به انتخابات‌ها می‌گذارند، گفت: امسال تصمیم گرفتند که چیزی فراتر از جمنا را شکل بدهند و مجبور بودند اسمی برای آن انتخاب کنند که این یک موضوع ساده و طبیعی است. خود این کار یعنی نوگرایی و کار جدید کردن. وی با تشریح شرایط انتخابات آینده گفت: خیلی پیش‌بینی سخت است، اما تحلیل‌ها نشان می‌دهد، مردم به واسطه مسائل اقتصادی ممکن است استقبال کمتری از شرکت در انتخابات داشته باشند.