عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه برخی اعضای لیست امید اصولگرایان را پیروز انتخابات مجلس می‌دانند، گفت: ریزش فراکسیون امید زیاد شده است. حمیده زرآبادی، عضو جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی (شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان) در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین فعالیت‌های این جبهه برای انتخابات مجلس، گفت: کارگروه‌های چهارگانه‌ این جبهه در حال جمع‌بندی اقدامات خود هستند تا سیاست‌ها و آئین‌نامه‌های که قرار است تدوین شود را آماده کنند. وی با بیان اینکه پس از تدوین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها از سوی کارگروه‌ها وارد فاز اجرایی در انتخابات پیش‌رو می‌شویم، ادامه داد: در کمیته پایش جبهه نیز در حال شناسایی نقاط ضعف‌های هستیم که در انتخابات گذشته با آن مواجه بودیم، تا آنها را برطرف کنیم. نماینده مردم قزوین در مجلس در پاسخ به این سئوال که آیا اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی لیست واحدی ارائه خواهند کرد یا بار دیگر با سایر گروه‌های سیاسی ائتلاف خواهند کرد، افزود: این موارد در کمیته پایش در حال بررسی است و قطعاً لیستی که از سوی اصلاح‌طلبان ارائه می‌شود با لیستی که در دوره گذشته ارائه شد متفاوت خواهد بود.

برخی امیدی‌ها معتقدند اصوگرایان پیروز انتخابات خواهند بود

عضو جبهه اصلاح‌طلبان ایران اسلامی تصریح کرد: برخی از افرادی که در انتخابات گذشته در لیست اصلاح‌طلبان قرار گرفتند حتی حاضر نشدند در فراکسیون امید حضور داشته باشند و حتی برخی از نمایندگان که در فراکسیون حضور دارند حاضر نیستند تشکیلاتی عمل کنند و عده‌ای نیز مرتباً باید پاسخگوی عملکرد اینگونه افراد باشند در صورتی که این افراد بهره‌برداری خود از فراکسیون را انجام می‌دهند که در ماه‌های اخیر این موضوع تشدید هم شده است.

زرآبادی با بیان اینکه در چند ماه گذشته عدم پایبندی به فراکسیون به وضوح اتفاق افتاده و این موضوع تشدید شده است، گفت: برخی افراد که با لیست اصلاح‌طلبی به مجلس راه یافته‌اند امروز معتقد هستند مردم دیگر به اصلاح‌طلبان رأی نخواهند داد و اصولگراها اصلاً پیروز انتخابات آتی هستند.

وی با اعلام اینکه این افراد با تصوراتی که دارند به خودشان این اجازه را می‌دهند که به تصمیمات فراکسیون پایبند نباشند، اظهار داشت: تعداد این افراد در حال افزایش است و ریزش فراکسیون زیاد شده و باید برای انتخابات آتی منافع شخصی را از جریان خود دور کنیم و به فکر اهداف جریان خود باشیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه هزینه‌های زیادی برای جریان اصلاحات داده شده است، عنوان کرد: نباید عده‌ای برای رسیدن به هدف‌های شخصی خود از جریان استفاده کند و پس از اینکه به هدف خود رسیدند الان بگویند چون اصولگرایان پیروز انتخابات هستند ما نیز اصولگرا هستیم.