بعد از انتخابات جنجالی هیأت رئیسه مجلس که در پی آن علی رغم انتظارات علی مطهری رأی نیاورد و بعد از مدتها با ناکامی در این انتخابات از هیأت رئیسه مجلس حذف شد، او روز گذشته در یک انتخابات دیگر درون مجلس نیز شکست خورد؛ این انتخابات مربوط به کرسی ریاست کمیسیون فرهنگی مجلس بود که حواشی مشابه انتخابات هیأت رئیسه مجلس در پی داشت.

طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روایتی را از رقابت علی مطهری و جمشید جعفرپور، نماینده مردم لارستان در مجلس برای ریاست کمیسیون فرهنگی مطرح کرد. وی به ایسنا اظهار کرد: روز گذشته در جریان انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی آقایان مطهری و جعفرپور برای ریاست کمیسیون کاندیدا شدند و رقابت کردند که در نتیجه آقای جعفرپور با ۹ رأی در مقابل ۸ رأی آقای مطهری رئیس کمیسیون فرهنگی شد.  وی افزود: با توجه به ترکیب ۱۷ نفره کمیسیون فرهنگی که یک نفر از فراکسیون مستقلین، ۸ نفر از فراکسیون ولایی و ۸نفر از فراکسیون امید هستند طبیعتا رأی یک نماینده مستقل یعنی آقای کاتب در انتخابات کمیسیونی تعیین کننده است. 

طبق اعلام هیات رییسه فراکسیون مستقلین ایشان قول داده بود که برای ریاست کمیسیون فرهنگی به آقای مطهری رأی بدهد اما این کار را نکرد.  سیاوشی در پایان با بیان اینکه غلامرضا کاتب بابت رأیی که از اعضای فراکسیون امید گرفت به عنوان رییس کمیسیون تدوین آیین نامه انتخاب شد، یادآور شد: در واقع دیروز آقای مطهری به فرد مستقلی باخت که قول داده بود به او رأی بدهد اما به قولش وفادار نماند. غلامرضا کاتب نیز در این رابطه به ایسنا گفت: من هیچ توافقی در این باره نه با فراکسیون امید نه با فراکسیون ولایی داشتم و بر اساس اعتقاد خودم رأی دادم. کاتب همچنین گفت که برای ریاست کمیسیون فرهنگی به جمشید جعفرپور رأی داده است.