رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجلاس‌های اخیر و اجلاس مکه نشان داد که برخی از کشورهای عربی تجربه شکست‌های گذشته خود را تکرار می‌کنند، گفت: رفتارهای سعودی‌ها و اماراتی‌ها در درازمدت به زیان آنها است.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی ظهر دیروز در دیدار با عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران افزود: این کشورها با تصور دستیابی به موفقیت اقدام به برگزاری جلسه و صدور بیانیه می‌کنند، البته در اینجا باید از دولت سوریه و رئیس جمهور عراق تشکر کنم که نشان دادند این اظهارات را قبول ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مایه تاسف است در سال‌های گذشته برخی از کشورهای عربی منطقه علیه سوریه گرد هم جمع شده‌اند اما خوشحالیم کشور و حکومت سوریه در میان شیطنت‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته با درایت عمل کرد و با مقاومت خود پیروز شد.

لاریجانی با تاکید بر اینکه در روز قدس مردم منطقه از مظلومیت مردم فلسطین دفاع و طرح ترامپ با عنوان معامله قرن را تقبیح کردند، عنوان کرد: ما دولت سوریه را دولت دوست و برادر خود می‌دانیم.

اجلاس مکه دستاوردی نداشت

در ادامه این نشست عدنان محمود، سفیر سوریه در ایران، گفت: در همه زمینه‌ها و جبهه‌ها جنگ ادامه دارد، اما در زمینه منطقه‌ای جنگ آشکارتر است، رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ در سوریه با گروه‌های تروریستی همکاری کرده و سعی در آسیب‌رسانی دارد. وی با اشاره به اینکه کشور سوریه در خصوص اجلاس مکه بیانیه‌ای را صادر و مواضع آن را رد کرده، تاکید کرد: حضور ایران در سوریه مشمول قوانین و به درخواست خود کشور سوریه و در راستای مبارزه با تروریست است.

عدنان محمود با تاکید بر اینکه اجلاس مکه دستاوردی نداشته است، عنوان کرد: کشورهایی که اینگونه اجلاس‌ها را برگزار می‌کنند بهای جنگ در منطقه را می‌دانند، جنگ امروز جنگ تجهیزات نیست، بلکه جنگ تفکرات علیه جبهه مقاومت است. سفیر سوریه در ایران با اشاره به اینکه حاشیه مانور ترامپ سیر نزولی دارد و به دنبال کسب سود است، تصریح کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد وقوع جنگ به زیان ترامپ و انتخابات آنها رقم می‌خورد، جمهوری اسلامی ایران اساس استراتژیک منطقه است و آن را مدیریت می‌کند.