درگیری با تیم تروریستی در چالدران

روابط عمومی قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) از درگیری میان رزمندگان این قرارگاه با یک تیم تروریستی ضد انقلاب در منطقه عمومی چالدران در آذربایجان‌غربی خبر داد و اعلام کرد: شامگاه یکشنبه یک تیم تروریستی ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی، که قصد نفوذ به داخل مرزهای کشورمان را داشت، در منطقه عمومی چالدران در استان آذربایجان‌غربی در تور اطلاعاتی رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) نیروی زمینی سپاه قرار گرفت. در این درگیری یک نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسید، دو نفر زخمی و یک نفر دیگر نیز دستگیر شد.

    

ترزا می به ایران:

اگر همکاری نکنید، گزینه‌های دیگر وجود دارد

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای نیوز، «ترزا می»، نخست‌وزیر سابق انگلیس در مورد تنش میان ایران و آمریکا گفت: تمام تلاش ما این است که از طریق دیپلماسی و راهکار سیاسی بتوانیم به موضوع ایران رسیدگی کنیم. وی افزود: ما می‌خواهیم در برجام بمانیم و می‌خواهیم که ایران با ما همکاری کند. اما اگر این همکاری صورت نگیرد، گزینه‌های دیگری در مورد ایران در دسترس ما وجود دارد.  

    

نظر ظریف درباره تاخیر مجدد در اجرای اینستکس

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در حاشیه افتتاح نمایشگاه خیریه عکاسی کارکنان وزارت امور خارجه به خبرنگاران گفت: تاخیر مجدد در اجرای اینستکس نشان می‌دهد نه اروپایی‌ها توانش را دارند ونه اراده‌اش را که اقدامی انجام دهند؛ به همین خاطر آنچه در چارچوب ماده ۳۶ برجام (کاهش تعهدات برجامی ایران) مطرح کردیم را ادامه می‌دهیم. البته اروپایی‌ها هر وقت باور کنند که باید برای حفظ امنیت خود هزینه کنند و در اجرای تعهداتشان اقدام کنند، اعلام کردیم اقدامات ما قابل بازگشت است.

    

وزیر دفاع:

جاسوس اعدام شده بازنشسته بود

امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع  درباره اعدام یکی از نیروهای قراردادی این وزارت خانه به اتهام جاسوسی گفت: این فرد از سال 89 از وزارت دفاع جدا شده بود. در دوره بازنشستگی به سراغ وی آمده و متاسفانه این فرد را وادار به خیانت کرده بودند. وزیر دفاع با تاکید بر اینکه البته این اتفاق در داخل وزارت دفاع رخ نداده است،‌ افزود: این اتفاق با اینکه بیرون از دستگاه در حال انجام بود، پس از دو سال روشن شد و این اقدام نشان می‌دهد که یک سپر امنیتی بسیار خوبی وجود دارد و حتی لایه‌های بیرون را مراقبت می‌کند.

    

تذکر مطهری درباره دخالت نظامیان در انتخابات

علی مطهری به خبرآنلاین گفت: در گذشته دخالت‌های زیادی چه در انتخابات مجلس و چه در انتخابات ریاست جمهوری از سوی نظامی‌ها صورت گرفته است درحالی که اساسا ورود این نیروها به سیاست و اقتصاد خطرناک است.  برای خودشان هم خطرناک است و کم کم باید پایشان را از این حوزه‌ها بیرون بکشند.  نیروهای نظامی‌ می‌توانند برخی از پروژه‌ها را که از توان بخش خصوصی خارج است بپذیرند اما نباید مالکیت پیدا کنند به طوری که ابتدا مالک و بعد تبدیل به سرمایه‌داران بزرگی شوند که بعدها مشکل برای کشور به وجود بیاید.

    

جوانگرایی قالیباف را قبول نداریم

سیداحمد نبوی، دبیرکل حزب همدلی در واکنش به فراخوان محمدباقر قالیباف به جوانان برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: هیچ ژنرال اصلاح‌طلب و اصولگرایی در جریان ما جایی ندارد. ما جوانگرایی قالیباف را قبول نداریم و معتقدیم باید با روش جدید وارد عمل شد. امیدواریم شرایط کشور به سمتی پیش برود که حزب ما بدون ژنرال‌های سیاسی بتواند به اهداف خود برسد. ما با جنبش دهه شصتی‌ها آمده‌ایم که این فضای حاکم را ساختارشکنی کنیم و امیدواریم که در انجام این کار موفق باشیم. شک نکنید که جنبش دهه شصتی‌ها با چهره‌های ناشناس در انتخابات پیش رو پیروز این میدان خواهند شد.