سفر یک وزیر انگلیسی به ایران 

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، اندرو موریسون، وزیر دولت در امور خاورمیانه انگلیس، امروز به منظور کاهش تنش در خاورمیانه به ایران می‌آید. موریسون همچنین درباره آن‌چه نگرانی‌ها بر سر تهدید ایران برای توقف پایبندی به برجام عنوان شده است، رایزنی خواهد کرد. وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که این دیدار «فرصتی برای یک توافق قابل بحث، روشن و سازنده است.»

    

احضار کاردار امارات 

در پی اقدام تجاوزکارانه یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی به حریم فضایی ایران از مبدأ یک پایگاه نظامی آمریکا در امارات، کاردار این کشور دیروز از سوی وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید کشورمان به وی ابلاغ شد. در این دیدار، رئیس اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ارایه تسهیلات به نیروهای بیگانه را برای هرگونه تعرض به قلمرو آبی، خاکی و فضایی ایران نمی‌پذیرد و کشورها نمی‌توانند در اینگونه موارد از خود سلب مسئولیت‌ کنند.

    

اروپا در پایان مهلت 60 روزه هم کاری انجام نمی‌دهد

عبدالرضا فرجی‌راد، سفیر اسبق ایران در نروژ در خصوص رفتار کشورهای اروپایی در خصوص برجام با توجه به نزدیک شدن به پایان مهلت ۶۰ روزه اول ایران به مهر گفت: تصور نمی‌کنم ما بتوانیم چیزی از اروپا به دست آوریم غیر اینکه در مدت باقی مانده مواد دارویی و غذایی را با اروپایی‌ها مبادله کنیم؛ بعید است که کار خاصی کنند. وزیر خارجه آلمان هم که به ایران سفر کرد، بر این موضوع تاکید کرد که اروپا نمی‌تواند معجزه‌ای کند.

    

واکنش شورای عالی امنیت ملی به یک خبر جعلی 

کیوان خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی از سوی ایران در یاداشتی نوشت: در رخداد اخیر و در شرایطی که کوچکترین خبر، اظهار نظر، تحلیل و... از سوی دو طرف منازعه، می توانست تاثیر تعیین کننده‌ای بر تغییر محیط داخلی و تصمیم‌گیری هر یک از طرفین داشته باشد، خبر جعلی رویترز مبنی بر ارسال پیام تهدیدآمیز آمریکا به ایران توسط عمان خیلی سریع در فضای افکار عمومی داخلی منتشر شد. رویترز رسانه‌ای است که نشان داده در شرایط خاص، حتی به قیمت تنزل به جایگاه «فیک نیوز» از هیچ اقدامی برای تغییر معادله بازی بر ضد حریف فروگذار نمی‌کند.

    

توضیحات دادستان درباره یک قتل و یک بازداشت

به گزارش ایسنا علی القاصی‌مهر، دادستان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده قتل یک زندانی سیاسی در زندان مرکزی تهران، گفت: افرادی که مرتکب قتل و دخیل بودند، با فوریت پرونده‌شان را پس از تکمیل تحقیقات و با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستادیم و در حال رسیدگی است و در آینده نزدیک حکم صادر می‌شود. وی در خصوص بازداشت مدیر مالی یکی از شرکت‌های تابع وزارت نفت نیز گفت: فعلاً در دادسرای جرایم پولی و بانکی در حال رسیدگی است و تحقیقات در حال انجام است. اقدامات احتیاطی صورت گرفته؛ حساب‌های وجوهی که مدنظر بوده مسدود شده و مرتکبین نیز دستگیر شدند.

    

150 شهید دفاع مقدس تشییع می‌شوند

 سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله و رییس ستاد تشییع شهدای گمنام در نشستی خبری در ستاد مرکزی راهیان نور گفت: از روز هشتم تیرماه در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) تشییع ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس را در 17 استان کشور خواهیم داشت. از این تعداد شهدا ۳۴ نفر شناسایی شده و ۱۱۶ شهید گمنام هستند که شهدای گمنام هم پس از شناسایی به خانواده‌ها تحویل داده خواهند شد.این شهدا بین سال‌های ۶۰ تا ۶۷ در عملیات‌های کربلای پنج، والفجر، رمضان، محرم، مسلم ابن عقیل، تک دشمن در بیداد، پنجوین و بیت المقدس به شهادت رسیده‌اند.