ترامپ: 

درباره ایران باید صبر کنیم

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد درگیری نظامیان ایران و آمریکا گفت: من می‌توانم بگویم ما برای این اتفاق آماده هستیم. 

آمریکا برای مقابله با ایران بسیار آمادگی دارد، زیرا تنش‌ها پس از حملات به چندین تانکر نفتی و پس از تصمیم تهران مبنی بر افزایش غنی‌سازی اورانیوم، بالا رفته است. نمی‌توانم چیزی را به صورت دقیق بیان کنم باید صبر کنیم و ببینیم چه پیش خواهد آمد. وی در پایان مدعی تغییر رفتار ایران شد و افزود: از زمانی که من رئیس‌جمهوری آمریکا شده‌ام ایران برای ما احترام بیشتری قائل است و رفتارش عوض شده‌ است.

    

پیام «آبه» به تهران از زبان پمپئو

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا گفت: ترامپ، آبه را با یک پیام برای رهبری ایران، به تهران فرستاد و شما باید این را به خاطر داشته باشید که این‌ها پیام‌هایی برای ایران هستند. 

ما همواره مشغول ارسال پیام‌های زیادی بوده‌ایم و حتی همین حالا در همین لحظه، با ایران در ارتباط هستیم تا به آنها بگوییم که ما برای مقابله در برابر تجاوزهای آنها آماده هستیم و همزمان کارهایی که برای حفاظت از منافع آمریکا در منطقه ضروری است را انجام می‌دهیم.

    

رد پای پژاک در ربایش و قتل شهروندان کُرد

به گزارش تسنیم دیدبان حقوق بشر کردستان ایران با صدور بیانیه‌ای از دست داشتن گروهک تروریستی پژاک در قتل دو شهروند کُرد ماکویی خبر داد. در این بیانیه آمده است: «در ماه‌های اخیر ربایش و قتل تعدادی از شهروندان کُرد ایرانی در شهرستان ماکو روی داده است. 

گزارشگر دیدبان حقوق بشر کردستان ایران ضمن بررسی‌های دقیق و میدانی، به این نتیجه رسیده است که قربانیان از روستائیان مرزنشین بوده که ممکن است در جریان باج خواهی‌های مرسوم پژاک از شهروندان مرزنشین و کُرد مورد تعرض قرار گرفته باشند.»

    

محرمانه بودن دارایی‌های مسئولان بی‌معناست

علی ابراهیمی، عضو فراکسیون امید مجلس در مورد قانون رسیدگی به اموال و دارایی‌های مقامات گفت: محرمانه بودن اطلاعات دارایی‌های مسئولان معنایی ندارد چراکه دارایی مسئولان اسرار سری امنیتی نیست. اگر این قانون نیز مثل بسیاری از موضوعات دیگر عده‌ای را مشمول شود و عده‌ای دیگر را مشمول نشود، راه به جایی نمی‌رود. ای کاش پنجره‌ای باز جلوی روی مردم بود تا به محض ثبت نام مسئولان، مردم می‌فهمیدند که کدام مسئول ثبت نام نکرده است.

    

کنایه آشنا به قالیباف

حسام‌الدین آشنا مشاوررئیس‌جمهور در کنایه به محمدباقر قالیباف درباره طرح نواصولگرایی و فراخوانش برای حضور جوانان، در توئیترش نوشت: «تعداد زیادی از جوانان عزیز نواصول‌گرا سودای نمایندگی مجلس دارند؛ این حقشان است. مشکل از اعتبار سوخته فرماندهان عزیزی است که مردم باید به ‌«تکرار می‌کنم» آنان پاسخ مثبت و به جوانان سیما ساخته 

رأی بدهند.»

    

هشدار مصباحی مقدم به دولت

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به گفته علی ربیعی مبنی بر اینکه دولت برای تصویب FATF تحت فشار قرار گرفته است، گفت: گمان می‌کنم که بهترین راه برای تشخیص و حل مسئله این است که دولت به ۱۱ سوالی که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام به دفتر رئیس‌جمهور رسیده پاسخ دهد. اما اگر احیانا پاسخ ندادند قطعا مجمع وارد خواهد شد و نظر خود را درباره این دو لایحه اعلام خواهد کرد.