سردار باقری: 

ایران مسئولیت اقداماتش را شجاعانه می‌پذیرد

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از برترین‌های مربیان و اساتید نیرو‌های مسلح در واکنش به متهم کردن ایران به دست داشتن در حادثه اخیر نفتکش‌ها در دریای عمان گفت: جمهوری اسلامی ایران آن‌قدر بزرگ است که اگر اراده‌ای در بستن تنگه هرمز بکند، این‌گونه نیست که شناور یا نفت‌کشی بتواند از این تنگه عبور کند. ما آن قدر شجاعت داریم که مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیریم و عواقب آن را هم بپذیریم.

    

واکنش لندن به کاهش تعهدات برجامی ایران

به گزارش رویترز، سخنگوی انگلستان در واکنش به کاهش تعهدات برجامی ایران گفت: نگرانی‌های ما در مورد کاهش تعهدات برجامی ایران روشن است. 

اگر ایران نتواند تعهدات خود را اجرا کند، همه گزینه‌ها برای برخورد با ایران در اختیار ما قرار خواهد گرفت.  

    

مشاور ارشد موگرینی:

من هم جای ایران بودم از برجام خارج می‌شدم اما ...

«ناتالی توچی»، مشاور ویژه فدریکا موگرینی در مصاحبه با شبکه راشاتودی درباره احتمال خروج ایران از برجام گفت: وقتی من خودم را جای ایران می‌گذارم به آنها حق می‌دهم که از برجام خارج شوند. 

بهتر است بگویم که اگر من جای ایران بودم این تهدید را عملی می‌کردم و از برجام خارج می‌‌شدم. اما من با این همه اعتقاد دارم غیرمنطقی است ایران از برجام خارج شود چرا که مدت زمان کمی تا انتخابات ۲۰۲۰ باقی مانده و ما در این انتخابات شاید شاهد تغییراتی در دولت آمریکا باشیم.

    

آمریکا در حال بررسی همه گزینه‌های روی میز

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌.ان. ان، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا به این شبکه گفت: آمریکا در حال بررسی طیف گسترده‌ای از انتخاب‌ها درباره ایران است. 

ما مطمئنیم می‌توانیم اقداماتی انجام دهیم که بتوانند بازدارندگی مأموریت ما را بازگردانند. ما نمی‌خواهیم که ایران به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. رئیس جمهوری به وضوح گفته که نمی‌خواهد وارد جنگ شود.

    

دولت همچنان در انتظار یک تصمیم حیاتی

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نخستین کنفرانس خبری درباره آخرین وضعیت FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منتظریم چگونه مصلحت تشخیص داده می‌شود اما این را هم اعلام می‌کنیم که اگر نتوانیم در قالب این چارچوب‌ها حرکت کنیم، زمینه‌ای برای قطع کامل همکاری‌های بانکی هم فراهم می‌شود. خود بهانه‌ای می‌دهیم که حتی بانک‌های ایرانی در خارج از کشور هم نتوانند فعالیت کنند. تصویب این لوایح حیاتی است. ما به تصویب این لایحه اصرار داریم؛ نفع مردم را در تصویب این مصوبه می‌دانیم و مطمئنیم این قدر توانایی در دولت وجود دارد تا از تبعات منفی آن بکاهد.

    

آذری جهرمی کارت زرد گرفت

در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، سوال محمود نگهبان سلامی، نماینده مردم خواف و رشتخوار از آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت عدم تحقق راه‌اندازی دولت الکترونیک در دستور کار قرار گرفت. نماینده خواف از توضیحات وزیر قانع نشد و وکلای ملت نیز با ۸۳ رأی موافق، ۸۳ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه از پاسخ‌های آذری جهرمی قانع نشده و به وی کارت زرد دادند.