نقوى حسینى:

آمارهای دولت در زمینه اشتغال با واقعیت جامعه تطابق ندارد

نماینده ورامین در مجلس با بیان اینکه آمارهای دولت در زمینه اشتغال با واقعیت جامعه تطابق ندارد، گفت: اقدامات دولت در مقابله با بحران بیکاری، مشهود و ملموس نیست.

سیدحسین نقوى حسینى در گفت‌وگو با خبرگزارى خانه ملت، درباره حمایت‌هاى مجلس از دولت در مقابله با بحران بیکارى و اشتغال در کشور گفت: مجلس حمایت خود را از دولت در بخش اشتغال و رفع معضل بیکارى انجام داده و در هیچ بخشى از اشتغال کوتاهى نکرده اما متاسفانه شاهد خروجی مناسبی از دولت در جهت ایجاد اشتغالزایی در کشور نبوده‌ایم. وی ادامه داد: مجلس همواره یاور دولت در زمینه رفع بحران اشتغالزایی بوده زیرا لایحه‌هایی که دولت در زمینه اشتغالزایی به صحن مجلس آورده را نمایندگان تصویب کرده‌اند بنابراین بهارستان به نوعی موانع موجود بر سر اشتغال را برداشته است. عضو کمیسیون امنیت ملى و سیاست خارجى مجلس با بیان اینکه تغییر و تحول خاصی در حوزه اشتغال مشاهده نمی‌شود، یادآور شد: قول و قرارهاى زیادى براى توسعه اشتغال در کشور داده شده و تلاش‌هایی نیز در این راستا صورت گرفته اما بسیاری از مردم از شرایط عدم وجود اشتغال پایدار ابراز نگرانی می‌کنند.

    

تمامی کارگران بازداشت شده هفت‌تپه آزاد شدند

خبرگزاری ایلنا از آزادی تمامی بازداشت‌شدگان اجتماع روز پنجشنبه (۱۹ اردیبهشت ماه) مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه خبر داد. بنا بر این گزارش، عصر روز یکشنبه (۲۹ اردیبهشت ماه) چهار کارگر بازداشت شده مجتمع کشت و صنعت هفت‌تپه با قرار وثیقه آزاد شدند. در جریان اعتراضات صنفی روز نوزدهم اردیبهشت ماه کارگران این واحد کشاورزی، شماری از کارگران احضار و بازداشت شدند که عصر روز ۲۳ اردیبهشت ماه، ۴ کارگر با قرار وثیقه و روز یکشنبه نیز دیگر بازداشت‌شدگان این تجمع آزاد شدند.

    

معوقات مزدی ۳۰۰ کارگر فرنخ و ناز‌نخ قزوین پرداخت شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین از پرداخت معوقات مزدی حدود ۳۰۰ نفر از کارگران کارخانه‌های فرنخ و نازنخ خبر داد. به گزارش ایلنا، منوچهر حبیبی گفت: معوقات مزدی ۳۰۰ نفر از کارگران کارخانجات فرنخ و نازنخ به مبلغ ۸۰ میلیارد ریال پرداخت شد. او افزود: ۴۵۰ کارگر شاغل در دو کارخانه فرنخ و نازنخ در مجموع بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال مطالبات معوقه مزدی طلب دارند که پرداخت مطالبات و تسویه کامل با آنان در حال انجام است. به گفته وی، پرداخت مطالبات این کارگران با پیگیری کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مراجع قضایی و همکاری بانک‌ها در دستور کار قرار گرفته است. وی با بیان اینکه مطالبات کارگران از دیون ممتاز بوده و در اولویت ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قرار دارد، گفت: در حال حاضر با کارگرانی که زیر ۶۰۰ میلیون ریال مطالبه داشتند، تسویه کامل صورت گرفته است.

    

حق بیمه کارگران کارگاه‌های تولید قطعات خودرو تقسیط شد

مدیرکل حمایت از پایداری مشاغل وزارت کار گفت: در جهت صیانت از نیروی کار، حق بیمه کارگران کارگاه‌های تولید قطعات خودرو برای سه ماهه پایانی ۹۷ تقسیط شد.

کریم یاوری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به مشکلات نیروی کار شرکت‌های قطعه‌سازی خودرو اظهار داشت: جلساتی برای رفع موانع مشکلات قطعه‌سازان با هدف صیانت از نیروی کار، تثبیت اشتغال، حفظ حیات این بنگاه‌ها و پایداری تولیدات قطعه‌سازان برگزار شد و در راستای حفظ و صیانت از نیروی کار و مساعدت در تداوم و استمرار حیات اقتصادی قطعه‌سازان، مقرر شد تأمین اجتماعی ضمن مساعدت، حق بیمه کارگران قطعه‌ساز را مربوط به ماه‌های دی، بهمن و اسفند را صرفاً ۷درصد دریافت کرده و سهم کارفرما به صورت ۱۲ماهه تقسیط شود.

یاوری با بیان اینکه ابلاغیه موضوع تقسیط حق بیمه کارگران کارگاه‌های تولید قطعات خودرو در کشور از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سرپرست تأمین اجتماعی ابلاغ شده، گفت: همچنین با توجه به جلسه اول بهمن ماه سال گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و قطعه‌سازان و با توجه به افزایش قیمت خودرو، مقرر شده قیمت خرید قطعات توسط خودروساز به صورت فوری اصلاح و تعدیل شود.