رهبر انقلاب درگذشت آیت‌الله محقق کابلی را تسلیت گفتند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌الله محقق کابلی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در متن پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است: درگذشت عالم مجاهد آیت‌الله آقای حاج شیخ قربانعلی محقق کابلی رحمةالله‌علیه را به عموم برادران افغانستانی به ویژه به خاندان محترم و مقلدان و ارادتمندان و شاگردان ایشان تسلیت می‌گویم و علوّ درجات آن مرحوم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسئلت می‌نمایم.

    

چند نفر از گزینه‌های رهبری آینده خبر دارند؟

آیت‌الله محسن اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگویی با «فارس» گفت: کمیسیونی در مجلس خبرگان وجود دارد به نام «کمیسیون تحقیق» که وظیفه‌اش شناسایی تمام کسانی که در معرض واجدیّت شرایط رهبری باشند و تهیه لیستی از آن‌هاست تا هر وقت مورد نیاز باشد به مجلس خبرگان عرضه شود. وی در پاسخ به اینکه آیا تعداد اعضای این لیست مشخص است، اظهار کرد: ما نمی‌دانیم چون مسئله صددرصد محرمانه است و تصمیم گرفته شده در کمیسیون ویژه‌ای که وجود دارد،‌ فقط ۳ نفر این اسامی را نزد خودشان نگه دارند و از دایره این کمیسیون ۳ نفره خارج نشود.

    

روحانی:

مردم نسبت به شش ماه گذشته آرامش بیشتری دارند

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه هیأت دولت با بیان اینکه ظرفیت فشار تحریم‌های آمریکا به پایان رسیده، گفت: شرایط امروز کشور نسبت به گذشته بهتر شده و امروز مردم نسبت به ۶ ماه و یکسال گذشته آرامش بیشتری دارند و نسبت به آینده کشور خود امیدوارتر هستند. وی تصریح کرد: امروز هیچ‌کس نمی‌تواند نسبت به راه دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران ایراد بگیرد. آهنگ شرایط اقتصادی کشور به سمت مطلوب پیش می‌رود؛ بازار بورس و ارز نسبت به ماه‌های اخیر به مراتب شرایط بهتری پیدا کرده و به فضل الهی در بازار مسکن نیز تا پایان سال شرایط بهتری خواهیم داشت.

    

در راستای شرکت در انتخابات صورت گرفت 

استعفای یک استاندار و 10 فرماندار 

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه از مجموعه وزارت کشور ۳۰ نفر برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس استعفا کردند، گفت: استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۰ فرماندار و شماری از مدیران ستادی استانداری‌ها در سطح کشور از جمله این افراد هستند. وی با بیان اینکه استعفعای مسئولان برای داوطلبی انتخابات مجلس نمی‌تواند صوری باشد، گفت: هر مدیر مستعفی حتماً باید از پست و مسئولیت خود کنار برود و فرد جایگزین وی باید در زمان مشخص شده منصوب شود.

    

وزیر خارجه قطر:

می‌خواهیم به گروه میانجی‌ها بپیوندیم

به گزارش ایسنا، روزنامه گاردین چاپ انگلیس به نقل از محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر اظهار کرد: دوحه می‌خواهد به گروه میانجی‌ها در بحران میان ایران و آمریکا بپیوندند و بر این باور است که تهران پیش از لغو تحریم‌های اقتصادی هرگز با واشنگتن وارد گفت‌وگو نخواهد شد. 

    

عراقچی به سوئیس می‌رود

به گزارش مهر سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه به منظور برگزاری چهارمین دور گفتگوهای سیاسی میان جمهوری اسلامی ایران و کنفدراسیون سوئیس به برن سفر می‌کند. در این دور از گفتگوها همکاری‌های دوجانبه، تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، آخرین تحولات برجام و موضوعات قضایی و حقوق بشری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.