پاسخ الویری به ادعایی درباره نجفی

مرتضی الویری، عضو شورای شهر تهران در حساب توئیتر خود نوشت: بر خلاف ادعای یکی از فعالان سیاسی مبنی بر اینکه قبل از انتخاب نجفی به عنوان شهردار، در این زمینه به شورای شهر تذکراتی داده شده، به عنوان رئیس موقت شورا در آن مقطع، گواهی می‌دهم آن زمان هیچ نکته منفی‌ از زندگی شخصی نجفی نه از طرف این فرد و نه از طرف نهادهای مسئول به شورا اعلام نشد.

    

دلیل استعفای بطحایی اختلافات درون دولت بود

علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دلیل اصلی استعفای بطحائی را اختلافات درون دولت دانست و به مهر گفت: بطحائی، وزارت آموزش و پرورش را با دریایی از مشکلات و چالش‌ها رها کرد چرا که تا دو سال آینده معلمان بسیار زیادی بازنشسته می‌شوند و ۳۰۰ هزار معلم کم داریم و باید در این شرایط بطحائی شرایط لازم را برای استخدام نیروهای جدید فراهم می‌کرد، نه آنکه استعفا دهد. 

    

 گلایه پرویز اسماعیلی از صدا و سیما

ایرنا نوشت: پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهوری با انتقاد از معرفی یکی از گزینه‌ها به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش از سوی شبکه خبر صدا و سیما، گفت: سایت‌ها یا کانال‌های خبری غیر رسمی ممکن است بر اساس انگیزه‌های مختلف، نسبت به انتشار مطالبی اقدام کنند اما از صدا و سیما به عنوان رسانه ملی انتظار داریم مرجعیت خبری خود را به جای سایت‌ها و کانا‌ل‌های فضای مجازی، مراجع رسمی مانند دفتر رئیس جمهوری قرار دهد. 

    

کوهکن:

باهنر ویژگی‌های ورود به انتخابات ریاست جمهوری را دارد

محسن کوهکن، نایب رئیس‌جبهه پیروان خط امام و رهبری به ایلنا گفت: یکی از افرادی که اکثریت قاطع ویژگی‌های مثبت برای ورود به عرصه ریاست جمهوری را دارد، آقای باهنر است. اما ایشان ورود پیدا نمی‌کند تشخیص من است یکی از دلایلی که ایشان ورود نمی‌کند این است که ریاست جمهوری را امری سطحی نمی‌بیند که تبلیغات کند و کلید و درب نشان دهد و فردا طور دیگری عمل شود، بلکه او عمق گرفتاری‌ها را می‌داند و متوجه است که بعضی از مشکلات نهادینه شده و حل آن وقت می‌برد و مسئولیت سنگینی است.

    

ائتلاف اصولگرایان با احمدی‌نژاد؛ آری یا نه؟

محمد باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به ایسنا گفت: در جریان اصولگرایی و حتی نواصولگرایی تاکنون هیچ بحثی برای ائتلاف با آقای احمدی‌نژاد انجام نشده و بعید می‌دانم که صحبتی هم پیش آید.

 فکر نمی‌کنم خود احمدی‌نژاد هم میلی برای رفت‌وآمد با اصولگرایان داشته باشد. از طرفی پیش‌تر فعالیت‌ها و حضور آقای احمدی‌نژاد هم برای ریاست‌جمهوری انجام شده بود که منتفی شد اما اینکه ایشان برای انتخابات مجلس بخواهد با حزبی به میدان بیاید یا نه را باید صبر کنیم و ببینیم.

    

قانون «حمایت از کالای ایرانی» ابلاغ شد

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهوری در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون «حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی» را که در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲ خرداد ۱۳۹۸ به تأیید شورای نگهبان رسید، جهت اجرا به وزارت‌خانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.