توئیت فضائلی درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب

مهدی فضائلی، معاون دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در توئیتی نوشت: جلسات متعدد چهار- پنج ساعته ماه رمضان و سه برنامه سنگین مرقد حضرت امام (ره)، نماز عید فطر و دیدار با کارگزاران طی دو روز پیاپی نشان داد به کوری چشم دشمنان، حضرت آقا در سلامت کامل به سر می‌برند. ضمنا برنامه کوهپیمایی ایشان هم برقرار است!

    

«پرستوبازی» در قاموس ما نیست

عزت‌الله ضرغامی با اشاره به حواشی پرونده محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران در توییتر نوشت: «پرستو بازی مثل سلاح کشتار جمعی، در قاموس ما نیست. به رغم انتقاداتم به برخی شیوه‌های امنیتی اطلاعاتی، معتقدم که این ممنوعیت از نقاط قوت و قابل افتخار آنان است. مطلعم که آمار پرستوهای دیگران، به سیاسیون منتقل می‌شود. برخی پند می‌گیرند و برخی ملال!»

    

مسکو درخواست ایران برای خرید اس 400 را تکذیب کرد

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، یوری بوریسوف، معاون نخست‌وزیر روسیه دیروز گفت که تاکنون درخواستی از سوی ایران برای خرید سامانه ضد هوایی اس-۴۰۰ دریافت نکرده است. وی افزود: «بگذارید شایعات را منتشر کنند. روابط بین ایران و روسیه همانطور که باید، پیش می‌رود.» ماه گذشته پایگاه خبری بلومبرگ مدعی شد مسکو با درخواست ایران برای خرید سامانه اس-۴۰۰ مخالفت کرده است. ادعایی که فورا توسط مقام‌های ارشد روسیه تکذیب شد.

    

توضیحات واعظی و ماجرای «اختیارات»

محمود واعظی درباره اینکه رئیس‌جمهوری طی سخنانی بیان کرده است اختیاراتی محدود دارد و همین امر باعث شده تا آنطور که باید و شاید نتواند به وظایف خود جامه عمل بپوشاند، گفت:‌ امروز فشارهای خارجی روی کشور زیاد شده و همین امر بر مسائل اقتصادی و تجاری سایه افکنده است بنابراین اداره کشور در این شرایط نیاز به تمرکز،‌ مدیریت و تصمیم‌گیری صریح و صحیح دارد. رئیس‌جمهور باید بتواند درباره مسائل سریع تصمیم بگیرد لذا اگر مسئله را تحت این عنوان مطرح کردند، به همین خاطر است.

    

«ماس» دوشنبه وارد تهران می‌شود

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: هایکو ماس وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در صدر هیأت بلندپایه وارد تهران می‌شود و در سفر یک روزه خود با محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه و حسن روحانی رئیس جمهوری، درباره روابط دوجانبه ایران و آلمان، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و آخرین تحولات برجام گفت‌وگو خواهد کرد. پیشتر «ماریا آدبار» سخنگوی وزارت خارجه آلمان با اعللام این خبر هدف از این سفر را بحث و تبادل نظر در مورد توافق هسته‌ای با مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده بود.

    

سوال از ظریف در دستور کار مجلس

به گزارش تسنیم، مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری (19، 20 و 21 خرداد) جلسه علنی دارد که قرار است در مهمترین بخش‌‌ها محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه برای پاسخ به سؤالات مصطفی کواکبیان نماینده تهران، عبدالکریم حسین‌زاده نماینده نقده و محمدحسین قربانی نماینده مردم آستارا در یکی از جلسات پارلمان حضور یابد.

    

در اجرای «منع به کارگیری بازنشستگان» کوتاهی می‌شود

سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین درباره آخرین وضعیت اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به مهر گفت: در ابتدا و بلافاصله پس از تصویب این قانون، اغلب دستگاه‌ها به صورت بسیار جدی این قانون را عملیاتی کردند و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت اما متأسفانه پس از مدتی اجرای این قانون در برخی جاها به فراموشی سپرده شد و شاهد کوتاهی، اغماض و چشم‌پوشی‌هایی در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستیم. باید مشخص شود که منشأ عدم اجرای این قانون، مدیران دستگاه‌ها هستند یا آنکه موانع دیگری وجود دارد.