50 هزار زندانی مشمول عفو رهبری می‌شوند

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه گفت: ۵۰ هزار زندانی به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشمول عفو می‌شوند. رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی کشور گفته است تعداد زیادی از این افراد از زندان آزاد می‌شوند و تعداد دیگری هم مشمول عفو و کاهش میزان زندان خواهند شد.

    


ایران به هیچ وجه  شروط INSTEX را نمی‌پذیرد

سیدحسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه اجرای کانال مالی INSTEX منوط به تصویب FATF در ایران است، گفت: منوط کردن اجرای این کانال به مواردی خارج از برجام برخلاف تعهدات بین‌المللی است، جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه شروط را نمی پذیرد.چرا که اروپا باید این کانال ارتباطی را برای اجرای الزامات و تعهدات خود در قبال برجام عملیاتی کند. مسئولان دستگاه دیپلماسی ما  در هیچ جلسه‌ای که قرار باشد پیرامون موضوع موشکی ایران برگزار شود، حضور نخواهد یافت و حتما جلسه را ترک خواهند کرد.

    


آیا پول‌های بلوکه شده ایران آزاد می‌شود؟

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس درباره جلسه دادگاه لاهه در رابطه با پول‌های بلوکه شده ایران توسط آمریکا به خانه ملت گفت: اگر دادگاه لاهه فارغ از تبعات قدرت عمل کند، کما اینکه تاکنون به این شکل بوده است؛ رأی باید به نفع ایران شود و بنده امیدوار شدم که این رأی به سود ایران خواهد بود. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر رأی در این دادگاه به نفع ایران صادر شود؛ احتمال این وجود دارد که پول‌های بلوکه شده از سوی آمریکا به ایران پرداخت شود، عنوان کرد: آمریکایی‌ها معمولا سعی می‌کنند که پایبند به قانون نباشند.

    


وثیقه 10 میلیاردی برای وزیر رفاه اسبق

وکیل رئیس پیشین هیات مدیره بانک سرمایه از آزادی وی با تودیع وثیقه ده میلیارد تومانی خبر داد. سیامک مدیر خراسانی به ایلنا گفت: پرویز کاظمی با تودیع وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. پیش از این و در آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سه تن از مدیران پیشین بانک سرمایه، با افزایش مبلغ وثیقه علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی از سه به ده میلیارد تومان از سوی قاضی مسعودی مقام، مدیران پیشین بانک سرمایه راهی زندان شدند. پرویز کاظمی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی دولت اول محمود احمدی نژاد بود که به علت اختلافات با او از وزارت استعفا کرد.  

    


عراقچی عازم پاریس شد

به گزارش ایرنا، در چهارچوب رایزنی‌های مستمر تهران-پاریس، ششمین دور گفت وگوهای سیاسی ایران و فرانسه فردا سه شنبه 16 بهمن 1397 بین عراقچی و موریس گوردومونتاین دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه برگزار می‌شود.

پنجمین دور گفت وگوهای سیاسی دوجانبه به ریاست معاون سیاسی وزارت امور خارجه و دبیر کل وزارت اروپا و امور خارجه جمهوری فرانسه 30 خردادماه سال جاری در تهران برگزار شد. معاون سیاسی وزیر امور خارجه هشتم بهمن ماه جاری هم برای انجام رایزنی های سیاسی با مقام‌های سه کشور اروپایی اتریش، اسلواکی و بلغارستان به این کشورها سفر کرد.

    


برگزای نشست پوتین، روحانی و اردوغان در سوچی

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، کرملین اعلام کرده که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با حسن روحانی و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهور ایران و ترکیه چهاردهم فوریه ۲۰۱۹ در شهر سوچی واقع در منطقه دریای سیاه دیدار خواهد کرد.جزئیات بیشتری در این باره داده نشده است اما پوتین ماه گذشته گفت که چنین نشستی را برای مذاکره درباره وضعیت سوریه تشکیل خواهد داد؛ ترکیه و روسیه تلاش کرده‌اند تنش و خطر را در این منطقه کمتر کنند.