اعلام رسمی ریاست رئیسی  بر قوه قضائیه

محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه ضمن تایید ریاست ابراهیم رئیسی بر قوه قضائیه، درباره موقعیت شغلی خود با آمدن رئیس جدید در دستگاه قضا، گفت: در زمان آقای رئیسی هم در خدمت قوه‌قضاییه خواهم بود، فارغ از سمت، در قوه قضاییه هستم.

    


همه‌پرسی ابزاری برای  حل اختلافات است

حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهوری در صفحه توئیتری خود نوشت: پیغام‌ها و پسغام‌های کنایی در سیاستگذاری جایی ندارد. ‌گفتگوی اقناعی و استدلالی میان دولت و مجمع در مسائل مهم کشور حیاتی است. ‌همه پرسی ابزاری قانونی برای حل اختلافات است نه ابزاری برای دامن زدن به اختلافات. ‌مسیر قانونی همه‌پرسی مشخص است؛ نیازی به گفتارهای غیرسازنده متقابل نیست.

    


متن استعفای ظریف در اختیار هیچ رسانه‌ای قرار نگرفته است

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه درباره متنی که به عنوان استعفانامه ظریف منتشر شده، گفت: آنچه از هفته گذشته در برخی سایت‌ها منتشر شد بخش‌های گزینشی و دست‌کاری شده از قسمت‌هایی از متن استعفاء بوده و فاقد اعتبار و صحت است. متن منتشر شده در سایت‌ها به دور از همه واقعیت‌های مندرج در متن اصلی است. من در مورد اینکه این بخش‌های ناقص و دست کاری شده چگونه ساخته و پرداخته و در اختیار چند سایت قرار گرفته، هیچ گونه اطلاع و قضاوتی ندارم و اصولا فاقد تخصص لازم در این زمینه می باشم؛ ولی تا این لحظه اطلاعات من نشان می دهد که متن کامل استعفای وزیر امور خارجه در اختیار هیچ رسانه‌ای قرار نگرفته است.

    


مصوبه مجلس  به عدالت نزدیک تر است

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: دولت در لایحه بودجه 98 می‌خواست افزایش 20 درصدی حقوق‌ها را اجرایی کند تا به عنوان مثال حقوق 10 میلیون تومانی 2 میلیون افزایش یابد و حقوق 2 میلیون تومانی 400 هزار تومان افزایش یابد اما مجلس با این پیشنهاد دولت مخالفت و مصوب کرد حقوق همه کارکنان و بازنشستگان در سال آینده 400 هزار تومان افزایش یابد و از طرفی مصوب کردیم دولت می‌تواند علاوه بر این 400 هزار تومان افزایش حقوق، درصدی بین یک تا 10 درصد افزایش حقوق را در سال 98 تعیین و اجرایی کند. این مصوبه مجلس به عدالت نزدیکتر است.

    


سیاست روس‌ها  بازی در زمین ابهام است

بهرام امیراحمدیان، کارشناس مسائل روسیه به ایلنا گفت:  پوتین به گونه‌ای صحبت می‌کند که گویی سوریه جزئی از روسیه است و خود را رئیس سوریه هم می‌داند و بشار اسد هم موضع‌گیری نمی‌کند، گویی فرمانده کل قوا پوتین است که این برای سوریه هم خوب نیست. وی ادامه داد: روس‌ها شفاف صحبت نکردند و اساساً سیاست روس‌ها بازی در زمین ابهام است، اگر «همه» نیروهای نظامی بروند اما روس‌ها در سوریه بمانند این مسئله نقض غرض است و از طرفی، اگر همه بروند، سوریه با تحولات جدی روبه‌رو خواهد شد چراکه هنوز قانون اساسی این کشور تدوین نشده و قدرت هم تقسیم نشده است سخن پوتین از خروج همه نیروهای نظامی متوجه ترکیه، آمریکا و در نهایت ایران است.

    


دشمن آرزوی انزوای حوزه از ولایت فقیه را به گور می‌برد

آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در تجمع بزرگ حوزویان در حمایت از بیانیه گام دوم انقلاب در مدرسه فیضیه قم، گفت: معنای این تجمع این است که دشمنان آرزوی انزوای حوزه از انقلاب و ولایت فقیه را به گور می‌برند. نفس این اجتماع نشان می‌دهد که حوزه انقلابی بوده، هست و تا آخر این خط را ادامه خواهد داد. وی در بخش دیگر از اظهارات خود تصریح کرد: برخی جلوه‌های بی‌دینی در کشور دیده می‌شود که عادی نیست، بی‌حجابی‌های فزاینده عادی نیست، توطئه دشمن است. اسپانیای کنونی با فحشا و گناه و معصیت از دست دولت های اسلامی خارج شد.