اقامه نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب

ستاد برگزاری نماز عید فطر تهران اعلام کرد: مراسم باشکوه اقامه نماز عید سعید فطر تهران به امامت رهبر معظم انقلاب و در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. بنابر اعلام این ستاد درب‌های مصلی از ساعت ٤:٣٠ صبح باز می‌شود و مصلی از ساعت ٥ صبح آماده استقبال از نمازگزاران خواهد بود. مراسم از ساعت ٧ آغاز و نماز عید فطر ساعت ٨:٣٠ صبح اقامه خواهد شد.

    

مایک پمپئو:

حاضریم بدون پیش‌شرط با ایران مذاکره کنیم

وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در یک نشست غیر رسمی و محرمانه به سوئیس سفر کرده اعلام کرد که کشورش حاضر است بدون پیش شرط با ایران مذاکره کند. به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه اظهار کرد که آمریکا آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است اما افزود که لازم است تا ایران مانند «یک کشور عادی» رفتار کند.

    

جزئیات سفر «آبه» به تهران

به گزارش بلومبرگ، روزنامه ژاپنی مینیچی به نقل از یک منبع دولتی که از وی نام نبرده، خبر داده است که شینزو آبه با هدف ترغیب ایران به مذاکره با آمریکا و کاهش تنش‌ها، ۱۲ تا ۱۴ ماه ژوئن (۲۲ تا ۲۴ خرداد) به تهران سفر خواهد کرد.

    

27 خرداد؛ مرحله دوم گزارش کاهش تعهدات برجامی

در ادامه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی درباره اقدامات فنی تصمیم ایران برای «کاهش تعهدات هسته‌ای»، ۲۷ خرداد نمایندگان رسانه‌های گروهی داخلی از روند تولید در کارخانه آب سنگین اراک بازدید می‌کنند. یک مقام آگاه در سازمان انرژی اتمی با اعلام این خبر افزود: در این بازدید آخرین اقدامات انجام شده از سوی سازمان انرژی اتمی برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی گزارش خواهد شد. توقف تعهدات مربوط به سقف تولید اورانیوم غنی شده و همچنین تولید بدون محدودیت آب سنگین در تاسیسات اراک، برنامه‌هایی است که در دوره ۶۰ روزه مربوط به گام اول اقدامات متقابل در برابر خروج امریکا از برجام دنبال می‌شود.

    

درخواست محمود صادقی درباره پرونده محمد نجفی

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت: «‌پرونده نجفی همه چیزش عجیب و غریب است؛ اصرار بر اتمام سریع تحقیقات مقدماتی درباره یک قتل با این همه زوایای پیدا و پنهان سؤال برانگیز است. از رئیس محترم قوه قضاییه که به نیکویی در حال اعتمادسازی برای قوه‌اند، انتظار می‌رود جلوی این شتاب‌زدگی بلاوجه و غیرعادی را بگیرند.»

    

آماده تحقیق و تفحص از صدا و سیما باشید

عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رییس فراکسیون امید مجلس در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «امیدوارم فضای توییتر مکانی برای شعار دادن و اصطلاحاً شوآف خصوصاً برای ما وکلای ملت نشده باشد. حالا که همه همکاران قبول زحمت کرده و در خصوص صداوسیما توییت می‌کنند و نقد دارند، بعد از تعطیلات آمادگی داشته باشند تحقیق و تفحص از این مجموعه که رفتارهای فراقانونی دارد را کلید بزنیم.»

    

تعیین تکلیف پالرمو و CFT بعد از ماه رمضان

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح نحوه تصمیم گیری مجمع در مورد لوایح چهار گانه گفت: تصمیم‌گیری در مورد کنوانسیون پالرمو و CFT به دلیل اینکه بعد بین‌المللی دارد، کمی در کمیسیون‌ها معطل بود و ان‌شاءالله بعد از ماه مبارک رمضان دوباره در دستور کار قرار می‌گیرد.