معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: درصدد هستیم در برخی از موارد در حیطه وظایف قوه قضاییه همچون ثبت و ضبط دارایی‌های مسئولین بر مبنای قانون اساسی سامانه‌ای طراحی کنیم و به زودی با ابلاغ دستورالعمل ریاست قوه قضاییه این سامانه راه اندازی می‌شود و مسئولین در حوزه تعیین شده توسط قانون موظف هستند دارایی‌های خود را ثبت و ضبط کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حمید شهریاری، درباره پابند الکترونیک گفت: طبق سیاستگذاری انجام شده مقرر شد حدود ۱۰۰۰ پابند تولید شود و مطالعات یک برنامه کسب و کار برای ۳۰ هزار پابند نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات با اشاره به حوزه نشر اطلاعات گفت: به دلیل اینکه نشر احکام قضایی مربوط به حریم خصوصی افراد است ملاحظات قانونی وجود دارد که نام اشخاص افشا نشود، اما با حذف  نام اشخاص سامانه نقد و بررسی آرای قضایی را به زودی راه‌اندازی خواهیم کرد.

مدیریت هکرها با «کلاه سفید»

وی درباره تاسیس برند کلاه سفید گفت: مجموعه‌ای از هکرهای کشور را تحت نام تجاری کلاه سفید مدیریت کردیم و در حقیقت اتصال هکرهای ایرانی به نهادهایی است که ممکن است خدمات کالاهای آنان هک شود.

معاون قوه قضاییه بیان کرد: ما این امکان را فراهم کردیم در کلاه سفید که سازمان‌های خصوصی یا دولتی ورود خود را معرفی و جایزه‌ای می‌گذارند و ما با مدیریت هکرها و طبق برررسی‌های علمی بهترین هک مشخص می‌شود و به همه نهادها نیز توصیه کردیم از کلاه سفید استفاده کنند تا مشکلات سامانه یا سایت آن‌ها استخراج شود.

فضای مجازی رها شده است

وی در پاسخ به پرسشی در مورد اینستاگرام و تهدیدهای آن گفت: اگر قتلی اتفاق بیفتد باید نسبت به آن حساس باشیم و طبیعتا ابزارهای مختلفی در آن نقش ایفا می‌کند که ممکن است بخشی رسانه و استفاده نابجا از آن باشد و بخش دیگر دسترسی به ادوات قتل است که باید پیشگیری شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با بیان اینکه فضای مجازی رها شده و تدبیر شایسته‌ای در این حوزه نمی‌بینیم، افزود: نیاز داریم در فضای مجازی سرمایه‌گذاری کنیم و اولین سرمایه‌گذاری نیز توجه مدیران ارشد اجرایی کشور در حوزه فضای مجازی است تا از این رهاشدگی و بی‌انضباطی خارج شود که هر از چندی خود را در موارد مختلف مثل قتل یک روحانی نشان می‌دهد.