پیام رهبر انقلاب در پی شهادت امام جمعه کازرون

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی شهادت مظلومانه‌ حجت‌الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون را تبریک و تسلیت گفتند. 

 متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است: شهادت مظلومانه‌ امام جمعه‌ فعّال و موفّق کازرون، جناب حجةالاسلام آقای حاج‌شیخ محمد خرسند رضوان‌الله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کازرون به‌ویژه ارادتمندان و مستفیدان از آن عالم بزرگوار و بالاخص خانواده‌ گرامی و بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم. 

ایشان در شب قدر و پس از ساعاتی توسّل و تضرّع به لقاءالله پیوست و این نشانه‌ پاداش بزرگ الهی به آن روحانی با اخلاص و پرتلاش است ان‌شاءالله. از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیائش را برای ایشان مسئلت می‌کنم.

    

بازداشت دیپلمات‌های انگلیسی و هلندی در پارتی

تسنیم نوشت: یک دیپلمات انگلیسی و یک دیپلمات هلندی بامداد جمعه در یک پارتی مختلط و فساد آلود در تهران بازداشت و پس از تحویل به پلیس امنیت احراز هویت شده و آزاد شدند. این پارتی با حضور تعدادی نسبتا زیاد و به صورت مختلط در منطقه ولنجک تهران برگزار شده بود.

    

موافقت مشروط با مصوبه مربوط به مادران

شورای نگهبان به صورت مشروط با لایحه اصلاح قانون تابعیت تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی موافقت کرد. به موجب این لایحه فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی تا قبل از ۱۸ سالگی به درخواست مادر و پس از آن به درخواست خود می‌توانند تقاضای تابعیت و شناسنامه ایرانی کنند.

    

رئیس‌جمهوری دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، «قانون معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی»را جهت اجرا به وزارتخانه‌های دادگستری، آموزش و پرورش و اقتصادی و دارایی و «قانون اصلاح جزء (1) بند«پ» ماده (60 ) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» را به وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.

    

خواسته مقامات دولت اوباما از ایران

پایگاه خبری دیلی بیست در گزارش ادعایی خود آورده است که در پی افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن چند تن از مقام‌های دولت باراک اوباما (رئیس جمهور پیشین آمریکا) در تماس‌های خود با مقامات دولت ایران، شامل محمد جواد ظریف، وزیر امورخارجه از تهران خواسته‌اند تا وارد بازی با رئیس‌جمهوری ترامپ نشود و خونسردی خود را حفظ کند. بنا بر ادعای دیلی بیست، تماس‌های اخیر به ‌طور شخصی و تلفنی و در طول دو ماه اخیر بوده است.

    

محسن رضایی:

بن سلمان در حال انجام یک خیانت بزرگ است

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دشمنی‌های آل سعود با ملت‌های مسلمان منطقه، گفت: آقای بن سلمان در حال انجام یک خیانت بزرگ به جهان اسلام است و با به راه انداختن سر و صدا می‌خواهند افکار عمومی دنیا را از خیانت‌هایی که به آرمان ملت فلسطین و جهان اسلام روا داشته‌اند، دور کنند. وی همچنین ضمن محکوم کردن اظهارات ترامپ و اقدامات دولت آمریکا در تحریم اقتصاد ایران، افزود: ما اطمینان داریم که محاصره اقتصادی آمریکا را خواهیم شکست. بارها ما با آمریکایی‌ها در صحنه‌های مختلف زورآزمایی کرده‌ایم.