ظریف در پاسخ به ترامپ

احترام را آزمایش کن جواب می‌دهد

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به پیام توییتری دونالد ترامپ، ادعای تهدید‌آمیز وی را با اشاره به واقعیت‌های تاریخی بی‌تاثیر خواند و به او توصیه کرد «هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را آزمایش کن، جواب خواهد داد..”.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، در پیامی توییتری نوشت: دونالد ترامپ به تحریک تیم بی، امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزین در آن ناکام بوده‌اند. ایرانیان هزاران سال سربلند ایستاده‌اند و متجاوزین همه رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی‌ها برای نسل‌کشی، ایران را پایان نخواهد داد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در ادامه جنگ روانی علیه ایران شب گذشته در پیامی توییتری نوشت: «اگر ایران می‌خواهد بجنگد، این به طور رسمی پایانش خواهد بود. هرگز آمریکا را دوباره تهدید نکنید.»

    

عراق بهانه‌تراشی‌های امنیتی آمریکا را رد کرد

بعد از حادثه شلیک یک گلوله مینی کاتیوشا به منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد که سفارتخانه بزرگ آمریکا و نهادهای مهم دولتی عراق واقع است، سخنگوی مرکز رسانه‌ای ستاد مشترک عراق تاکید کرد که اوضاع در حال حاضر در بغداد امن و باثبات است.

به گزارش ایرنا، سرتیپ «یحیی رسول» در توئیتی در صفحه شخصی خود نوشته است که اوضاع در پایتخت عراق امن و باثبات است و نیروهای عراق در فرماندهی عملیات امنیت بغداد شبانه روز برای حفاظت از جان شهروندان و نمایندگی‌های دیپلماتیک و شرکت‌های خارجی و بومی فعالیت می‌کنند.

    

سفر وزیر خارجه عمان به تهران

وزیر امور خارجه عمان بعدازظهر دیروز وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، یوسف بن علوی، پس از ورود به تهران با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

    

نعیمی پور:

مردم نسبت به احزاب سیاسی عنایت چندانی ندارند

محمد نعیمی‌پور درباره اقبال مردم به جریان‌های سیاسی در انتخابات مجلس یازدهم گفت: مردم نسبت به احزاب سیاسی عنایت چندانی نداشته و ندارند. نظرسنجی که در این‌ باره تاکنون انجام شده حاکی از این است که کمتر از ۱۰ درصد مردم به احزاب توجه یا با آن‌ها آشنایی دارند و برای آن اعتبار قائل هستند.

این عضو حزب اتحاد ملت در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، تصریح کرد: عموم مردم چه مسائل معیشتی داشته باشند و چه نداشته باشند، اعتماد کافی به احزاب ندارند و احزاب هم در بین مردم فعالیت چشم‌گیر و موثری ندارند. به همین دلیل است که احزاب در سایه شخصیت‌های موثر کارهایشان پیش می‌رود.

    

رحیم‌پور ازغدی: 

می‌خواهند مرا از شورای انقلاب فرهنگی بیرون کنند 

حسن رحیم‌پور ازغدی گفت:‌ عملکرد من در شورای عالی انقلاب فرهنگی به گونه‌ای بوده که می‌خواهند من را بیرون کنند! خیلی از اعضای شورا معترض و منتقد هستند و به صورت مختلف این را بیان کردند.

به گزارش «انتخاب»، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم «دو راهی سازش یا مقاومت» که از سوی بسیج دانشجویی در مرکز همایش‌های پردیس شهید عباسپور برگزار شد، افزود: حرف این است که رؤسای‌جمهور مخصوصاً آقای روحانی چرا بخش مهمی از مصوبات شورا را امضا یا ابلاغ نمی‌کنند، یا اینکه چرا ابلاغ می‌کنند و اجرا نمی‌کنند؟