مخالفت صدا و سیما با حضور ظریف در خندوانه

جماران نوشت: در حالی که قرار بود محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به دعوت رامبد جوان در برنامه طنز «خندوانه» شرکت کند، مسئولان صدا و سیما از حضور وی در این برنامه ممانعت کرده‌اند. مخالفت با حضور وزیر خارجه در حالی است که صداوسیما طی ماه‌های اخیر برخی سلبریتی‌ها را با هزینه‌هایی هنگفت از جیب مردم و از طریق بخت‌آزمایی جذب کرده تا توجه مخاطبان را به برنامه‌های خود جلب کند. قبل از این هم مدیران صداوسیما با پخش برنامه «نود» با حضور محمدجواد ظریف مخالفت کرده بودند.

    


قطعا سال 98 سخت‌تر از امسال نخواهد بود

 عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشست صمیمی با علما و روحانیت استان هرمزگان با تاکید بر اینکه قطعاً شرایط سال ۹۸، سخت‌تر از سال ۹۷ نخواهد بود، بیان کرد: دشمنان هر کاری را که می‌توانستند در سال ۹۷ علیه کشور ما انجام دادند و این شرایط موجب شد که وحدت، انسجام و همدلی عملی در راستای مقابله با اقدامات دشمن در کشور ایجاد شود و با هدایت‌های مقام معظم رهبری، تدابیر دولت و تلاش مسئولان و همراهی و مقاومت مردم توانستیم این مقطع را پشت سر بگذاریم. در سال ۹۸ مسئله جدیدی که بتواند شرایط را سخت‌تر کند، نخواهیم داشت.

    


اگر جای ظریف بودم  اجازه می‌دادم صبح شود

واعظی در پاسخ به این سوال که اگر اتفاقی که برای وزیر خارجه در جریان سفر اسد به ایران افتاد، برای شما می‌افتاد، چه واکنشی نشان می‌دادید، می‌گوید:‌ اولین اقدامی که انجام می‌دادم، اجازه می‌دادم صبح شود، قطعا خدمت آقای رئیس‌جمهور می‌آمدم، با ایشان صحبت می‌کردم و هر حرفی که داشتم در آنجا مطرح می‌کردم و به توافق می‌رسیدم که باهم چه کار کنیم. این اقدامی است که اگر برای من پیش می‌آمد انجام می‌دادم.

    


دشواری‌های استرداد خاوری

بیژن احمدی، عضو هیأت مدیره کنگره ایرانیان کانادا در گفتگو با یورونیوز خبر داده که این کنگره در حال رایزنی با چند وکیل متخصص است که اگر دولت کانادا زمینه استرداد خاوری کاری نکند از طریق آن وکلا بتواند پرونده را پیگیری کند. او گفت: در برخی ملاقات‌ها با مقام‌های کانادایی در زمان دولت ترودو پیش از اینکه حکم ایشان قطعی شود، آنها اعلام کردند که کانادا فرد متهم را به کشوری که در آن حکم اعدام اجرا شود، باز نمی‌گرداند. در حال حاضر قرارداد استرداد مجرمان در ایران و کانادا هم وجود ندارد و نبود رابطه دیپلماتیک هرگونه مذاکره دیپلماتیک را در مورد چنین پروندهایی دشوار و غیرممکن می‌کند. 

    


مجمع دو ایراد شورای نگهبان به بودجه 98 را رد کرد

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آخرین جلسه مجمع تشخیص در سال 97 که دیروز برگزار شد، به مهر گفت: سه مورد اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس در مورد بودجه ۹۸ وجود داشت که مجمع تشخیص دو مورد از آنها را به نفع نظر مجلس تصویب و تائید کرد. مورد سوم که مربوط قراردادهای بانکی می‌شد، اصلاحیه مجلس رأی نیاورد و نهایتاً نظر شورای نگهبان مصوب باقی ماند. در این مورد نظر شورای نگهبان مبناست، بنابراین بند «ز» در لایحه بودجه ۹۸ از دستور کار مجلس خارج خواهد شد.

    


سلمان خدادادی  از اتهام تجاوز مبرا شده است

محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس درباره اخبار منتشرشده در خصوص صدور حکم سلمان خدادادی، نماینده مردم ملکان و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، به فارس گفت:‌ هنوز این حکم قطعی نیست و زمانی قطعی می‌شود که خدادادی اعتراضی بکند و مجدد دادگاه تجدیدنظر اعلام نظر و حکم کند. همچنین طی حکم آقای خدادادی، ایشان از تجاوز مبرا شده، یعنی موضوع تجاوز مورد تأیید قاضی قرار نگرفته و مصاحبه قاضی مبتنی بر ارتباط بوده است نه تجاوز.