بیانیه روسیه خطاب به جامعه جهانی در خصوص ایران

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای درباره تصمیم ایران برای کاهش تعهدات خود در قبال برجام اعلام کرد: «مسکو به حمایت از توسعه نیروگاه هسته‌ای بوشهر و کارخانه غنی‌سازی اورانیوم در فردو ادامه خواهد داد.» در این بیانیه با محکوم کردن تحریم‌های ناعادلانه آمریکا، آمده است: ما از تمامی کشورها می‌خواهیم روابط اقتصادی خود با ایران از جمله خرید محصولات ایران که نفت و فراورده‌های نفتی در اولویت آن قرار دارد را از بین نبرند.

    

تمایل ژاپن به میانجی‌گری میان ایران و آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ژاپن‌تایمز، دولت ژاپن امیدوار است که بتواند در راستای حفظ توافق هسته‌ای ایران میان آمریکا و ایران میانجی‌گری کند. یاسوتوشی نیشیمورا، معاون دبیر کابینه ژاپن روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری به دنبال تصمیم ایران برای کاهش سطح تعهدات برجامی خود اظهار کرد: «ما به این توجه داریم که ایران در حال خارج شدن از توافق هسته‌ای است و قصد داریم با به کارگیری روابط دوستانه دیرینه خود با ایران به صلح و ثبات منطقه‌ای کمک کنیم.

    

اگر روحانی با ترامپ  تماس بگیرد... 

ریچارد نفیو، طراح تحریم‌های ایران در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر همین الان، روحانی با اتاق کنترل کاخ سفید تماس بگیرد تا تماس او را به ترامپ وصل کنند، بولتون خود را از ارتفاع سه طبقه پایین می‌اندازد و از سه در رد می‌شود تا خط تماس را قطع کند.

    

گام بعدی بازگشت به غنی‌سازی 20درصد باشد 

حجه الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره گام‌های بعدی ایران بعد از پایان مهلت ۶۰ روزه اظهار کرد: آنچه بیشتر موجب می شود ما به نتایج مثبتی برسیم برگشت به غنی‌سازی ۲۰ درصد است. غنی‌سازی ۲۰ درصد حق ما و در چارچوب معاده ان پی تی است. ما باید به غنی‌سازی ۲۰ درصد برگردیم. از این جهت تصور می‌کنیم اگر ۶۰ روزی که دولت مهلت قرار داد، تمام شد، اولین گام باید برگشت به غنی‌سازی ۲۰ درصد و گام بعدی راه‌اندازی سریع آب سنگین اراک باشد.

    

راهپیمایی در حمایت از بیانیه شورای امنیت

به گزارش مهر، نمازگزاران در تهران و دیگر شهرهای کشور پس از اقامه نماز جمعه در پی دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حمایت از بیانیه شورای عالی امنیت ملی در خصوص اقدام متقابل جمهوری اسلامی ایران در برابر نقض عهدهای مکرر طرفین برجام با حضور در مسیرهای تعیین شده، راهپیمایی کردند.

    

«ریچارد مور» به تهران می‌آید

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر کشورمان در انگلستان در صفحه توئیترش از سفر روز جمعه «ریچارد مور» معاون سیاسی وزارت خارجه انگلیس به تهران خبر داد. بعیدی‌نژاد نوشت: آقای ریچارد مور معاون سیاسی وزارت امور خارجه انگلیس برای بررسی آخرین تحولات برجام و همچنین بررسی آخرین تحولات روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی امروز در رأس هیأتی سیاسی به تهران سفر کرده است.

    

دیدار میشل عون با سفیر ایران در لبنان

به گزارش ایلنا میشل عون، رئیس جمهوری لبنان با محمدجلال فیروزنیا، سفیر تهران در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف در جریان این دیدار در خصوص برخی تحولات منطقه گفتگو کردند. طرف‌های ایرانی و لبنانی همچنین در خصوص روابط دوجانبه تهران و بیروت بحث و تبادل نظر کردند.