علی مطهری:

اعضای مجمع  استقلال فکری ندارند

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره برخی گمانهها در رابطه با فضای منفی در مجمع نسبت به لوایح FATF، به عصر ایران گفت: اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام خیلی از خودشان رأی ندارند یعنی استقلال فکر ندارند، اینها منتظر پیامی هستند، اگر اشاره‌ای شود همه اعضا موافق می‌شوند و اگر اشاره برعکس باشد همه مخالف می‌شوند. وی ادامه داد: متاسفانه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام استقلال فکر ندارند در حالیکه طبق قانون مجمع تشخیص بازوی مشورتی رهبری است، نه اینکه خود منتظر اشاره‌ای باشند.

    


علت لغو سفر روحانی به کردستان

به گزارش تسنیم، بهمن مرادنیا، استاندار کردستان درباره لغو سفر رئیس جمهوری به این استان، گفت: «به‌ دلیل نامساعد بودن شرایط جوی و پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی مبنی بر بارندگی و کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای هوا این سفر کنسل و در زمان دیگری انجام خواهد شد.» وی ادامه داد: «این سفر به خاطر مراعات حال مردم در روز چهارشنبه انجام نشد و امیدواریم در آینده نزدیک مقدمات سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به کردستان فراهم شود.» قرار بود حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به ‌همراه تعدادی از اعضای هیأت دولت امروز به استان کردستان سفر کند.

    


سعید قاسمی احضار شد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی جدید دستگاه قضا در اولین نشست خبری خود در پاسخ به  سئوالی درباره اظهارات سعید قاسمی مبنی بر انجام کارهای نظامی در جنگ بوسنی با لباس هلال احمر و اینکه در خصوص اظهارات او هلال احمر و سپاه شکایت کرده‌اند  یا خیر، گفت: در این ارتباط، علیه ایشان شکایت شده و به بازپرسی ارجاع شده است و در مرحله رسیدگی است. ایشان احضار شده و  تحقیقات بدون اغماض و با صلابت و قاطعیت انجام می‌شود.

    


وزیر دفاع در فرودگاه مسکو:

ترامپ امنیت جهان را با مخاطرات جدی مواجه کرده است‌

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ‌امروز مهم‌ترین موضوع، ترامپیسم در جهان است که ‌یک ویژگی شبه نازیسم دارد، گفت: ترامپ با ویژگی‌هایی مثل خودخواهی، ظلم و زیرپا گذاشتن اصول انسانی و قواعد بین‌المللی امنیت جهان را با مخاطرات جدی مواجه کرده است‌. امیر سرتیپ حاتمی روز گذشته برای شرکت در هشتمین کنفرانس سالانه امنیت بین‌المللی به میزبانی وزارت دفاع فدراسیون روسیه، وارد فرودگاه ونوکووای مسکو شد و اعلام کرد که مذاکراتی به وزیر دفاع و دیگر مقامات روسی خواهد داشت. 

    


سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد؛

آمادگی دهلی برای کنار آمدن با تصمیم ترامپ

به گزارش ایلنا به نقل از مانی کنترل، هند در ۲۳ آوریل اعلام کرد که به اندازه کافی آمادگی کنار آمدن با تأثیر تصمیم ایالات متحده برای پایان دادن به معافیت‌ها را دارد. «راویش کومار»، سخنگوی وزارت امور خارج هندوستان در این باره  گفت که دولت هند همچنان با شرکای خود از جمله ایالات متحده همکاری خواهد کرد تا راه‌های ممکن برای حفاظت از انرژی و اقتصاد هندوستان اتخاذ شود. وی افزود: «دولت آمریکا کاهش و قطع خرید نفت خام از ایران را اعلام کرده‌ است. در واقع ما آمادگی برخورد با این تصمیم را داریم.» هند دومین خریدار بزرگ نفت ایران است.

    


در مجلس صورت گرفت؛

تذکر به آذری جهرمی درباره سند 2030

در جلسه علنی روز گذشته مجلس حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس طی تذکری به محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «در نشست اخیر «اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی» از انجام تلاش‌های موفقیت‌آمیز وزارت ارتباطات برای اجرای سند ۲۰۳۰ در ایران خبر داده‌اید، آیا این وزارتخانه خلاف نظر رهبری و دولت مبنی بر دستور توقف اجرای سند ۲۰۳۰ عمل می‌کند؟»