قیمت نفت و دلار در بودجه 98؟

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس درباره تصویب کلیات لایحه بودجه سال آینده گفت: دولت تا پانزدهم آذر مهلت ارائه بودجه را به مجلس دارد و منتظر آن هستیم. بر اساس شنیده‌ها، دولت در لایحه بودجه سال آینده قیمت ۵۴ دلار را برای هر بشکه نفت در نظر گرفته است و پیش‌بینی می‌شود روزانه یک میلیون و پانصد هزار بشکه نفت بفروشیم. وی ادامه داد: واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی هم در دستور کار دولت قرار دارد که برای کنترل نقدینگی و ایجاد اشتغال، خوب است. دولت خبرهای خوبی هم برای ایجاد اشتغال مولد دارد.

    


اطمینان‌بخشی ظریف به هنیه

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس طی تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص آخرین تحولات فلسطین تبادل نظر کرد. هنیه با اشاره به تلاش آمریکا برای ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در مجمع عمومی برای محکومیت مقاومت اسلامی فلسطین خواستار مخالفت جمهوری اسلامی ایران با این اقدام آمریکا شد. ظریف نیز در این گفت‌وگو ضمن تاکید بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حقوق مردم فلسطین، اطمینان داد که ایران در مجمع عمومی تمامی تلاش خود را در هماهنگی با سایر کشورهای اسلامی و مترقی برای جلوگیری از تصویب این قطعنامه مخالف منشور ملل متحد به کار خواهد گرفت.

    


توصیه آیت الله یزدی به حقوقدانان:

زنان را به محل کار خود  راه ندهید

آیت الله یزدی عضو شورای نگهبان گفت خانم‌ها نقش و جایگاه بسیار عظیمی در اسلام دارند و حق بزرگی بر انسان دارند ولی همین خانم‌ها هم می‌توانند با برخی کلیدها روی روند قضایی تاثیرگذار باشند؛ حقوق‌دانان! زنان را در محل کارتان به تنهایی راه ندهید تا بتوانید این روابط را کنترل کنید. دنیای امروز به شکلی است که پیر و جوان را هم با خود همراه شیطان می‌کند زیرا ریسمان‌های شیطان بسیار قوی هستند.

    


احتمال عدم اجماع اصلاح‌طلبان بر سر کاندیداتوری عارف

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح طلب با انتقاد از روش‌های فعلی اصلاح طلبان برای تعیین لیست گفت: در حال حاضر اصلاح‌طلبان در نزدیکی انتخابات‌  اجماع می‌کنند و لیست‌هایی را مقرر می‌کنند و این لیست معمولا جزو منفعل‌ترین‌ها خواهد بود تا برگزاری انتخاباتی جدید و عملاً در این پروسه توجهی به نیازهای روز مردم و گفتمان اصلاح‌طلبی نمی‌شود و چون تمام افرادی که در حال حاضر در شورای عالی اصلاح طلبان‌حضور دارند اثرگذار نیستند امکان دارد بر سر محمدرضا عارف هم به اجماع نرسند و شخص محمدرضا عارف که ریاست شورای عالی را هم برعهده دارد به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان معرفی نشود.

    


عبدی خطاب به حناچی: 

یک کلمه می گفتی «بله»

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توئیتی نوشت: «آقای حناچی در پاسخ به خبرنگاری که پرسید آیا عضویت برخی نزدیکانش در گروه معاند نظام صحت دارد؟ گفت: «کسی را در قبر کسی دیگر نمی خوابانند. شما هم بروید برای آخرتتان کار کنید!» به نظر پاسخ درستی نمی آید. اگر قرار باشد از ابتدا عصبانی شود،  مشکل پیش خواهد آمد. بهتر بود یا پاسخ نمی‌داد یا در یک کلمه می گفت: بله»

    


حضور ارتش  به زودی در اقیانوس اطلس 

امیر سرتیپ خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش روز دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه دافوس ارتش گفت: در آینده ای نزدیک حتما در اقیانوس اطلس حضور پیدا می‌کنیم و کارهای بسیاری انجام خواهیم داد. در تعامل با جامعه بین‌الملل و به منظور تامین امنیت برای کشتی‌های تجاری تاکنون 58 ناوگروه را به خلیج عدن اعزام کرده‌ایم. این ناوگروه‌ها تقدیر نامه‌های بسیاری در زمینه مبارزه با دزدان دریایی دریافت کرده‌اند و از 10 سال گذشته همکاران من به صورت شبانه‌روزی در دریاها مستقر هستند و امنیت شناورها را تامین می‌کنند.