شایعه سهمیه‌بندی بنزین تکذیب شد

دبیرخانه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به انتشار برخی اخبار نادرست و شیوع شایعاتی مبنی‌ بر سهمیه‌بندی بنزین از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه جاری واکنش نشان داد. سید رمضان شجاعی کیاسری دبیر این ستاد، ضمن تکذیب اخبار و شایعات مبنی ‌بر افزایش قیمت و سمیه‌بندی بنزین، اعلام کرد: تاکنون هیچ تصمیمی نسبت به مقدار سهمیه یا زمان سهمیه‌بندی بنزین گرفته نشده و این موضوع در دست بررسی است. وی با ابلاغ تذکر به رسانه‌هایی که به طور غیرمسئولانه به درج اخبار جعلی درخصوص افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین مبادرت کرده‌اند، تاکید کرد که رسانه‌ها از هرگونه پیش‌گویی یا گمانه‌زنی در این باره خودداری کنند. 

    


مردم طاقت افزایش قیمت بنزین را ندارند

بهروز نعمتی، عضو کمیسیون انرژی و سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در صفحه توئیتری خود با انتقاد از اخبار منتشر شده درباره افزایش قیمت بنزین نوشت: «با هرکسی درمورد افزایش قیمت بنزین صحبت کردم گفت تصمیم سران نظامه، آقای روحانی اگر شما هم به سران نظام ارجاع نمی‌دهید، جلوی این تصمیم را بگیرید. با توجه به اینکه کمیسیون تخصصی مجلس را هم در جریان نگذاشتید، از این تصمیم اشتباه بر گردید، مردم طاقت افزایش قیمت‌ها را ندارند.»

    


هشدار آیت‌الله مکارم درباره گرانی‌ها:

دست‌های مافیایی وحشتناکی در کار است

آیت‌الله مکارم شیرازی، در جلسه درس خارج در مسجد اعظم، با اشاره به تعطیلی برخی مراکز فروش مانند قصابی و رستوران‌ها به دلیل گرانی و از دست دادن مشتری، ادامه داد: دو دسته در این گرانی دست به دست داده‌اند؛ دولت از یک سو و ملت هم از سوی دیگر. دست‌های مافیایی وحشتناکی در کار است. از رئیس قوه قضائیه می‌خواهیم آستین بالا بزند و با دو چیز شدیداًمقابله کند؛ یکی قاچاق و دیگری سوءاستفاده‌های کلان. این مرجع تقلید افزود: در خبرها بود که فردی با هم دستی برخی بانک‌دارها ۵۰۰ میلیون ارز ارزان برای واردات گرفته و همه را در بازار فروخته است، چه کسی چنین جرأتی دارد؟ بی شک کسی که ۵۰۰ میلیون دلار ۴,۲۰۰ تومان می‌گیرد، تنها نیست.

    


محسن رضایی:

مجلس و دولت آینده  انقلابی‌تر از گذشته خواهد بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره تأثیر گروهک‌های ضد انقلاب در تصمیمات دولت آمریکا علیه ایران، به مهر گفت: آمریکایی‌ها برنامه‌هایی دارند تا از تمام توانایی ضد انقلاب طی امسال و سال آینده استفاده کنند. محسن رضایی، افزود: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی ما آماده هستند تا با تمام قوا در مقابل آنها بایستند. وی همچنین ضمن انتقاد از عملکرد دولت، گفت: دولت و مجلس آینده، انقلابی‌تر از گذشته تشکیل خواهد شد.

    


فرمانده کل ارتش:

همه نیروها خود را به صورت شب حمله‌ای آماده کنند

فرمانده کل ارتش در گردهمایی فرماندهان یگان عمده و مستقل نزاجا که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد، با بیان اینکه تهدیدات ما تهدیداتی جدی است، گفت: اگرچه در ابتدای کار تهدیدات زمینی نخواهد بود اما نیروی زمینی باید به عنوان محور نیروها، آمادگی خود را همواره حفظ کند. امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، تصریح کرد: همه نیروها باید خود را به صورت شب حمله‌ای آماده کنند و بازی جنگ را دائماً تمرین کنند و نیروی زمینی نیز باید همچنان توان رزمی خود را ارتقا دهد.

    


دیدار ظریف با وزاری خارجه ترکیه و قطر در دوحه

محمد جواد ظریف که برای شرکت در نشست مجمع همکاری گفت‌وگوی آسیایی به قطر سفر کرده است، در حاشیه این نشست با وزرای خارجه ترکیه و قطر دیدار کرد. به گزارش ایلنا، وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در دوحه دیدار و در خصوص روابط دو جانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست ACD با وزیر خارجه قطر نیز دیدار و گفتگو کرد.