مذاکره با آمریکا به کل، به جزء، به اصل و به فرع منتفی است

صادق زیباکلام در پاسخ به تحلیل‌هایی که «هدف انتخاب تخت روانچی برای کرسی نمایندگی ایران در سازمان ملل را فتح بابی برای مذاکره می‌دانند»، گفت: به هیچ وجه فکر نمی‌کنم هیچ احتمال مذاکره با امریکا وجود داشته باشد. اگر هم روزی روزگاری بخواهد مذاکره با آمریکایی انجام شود -که خیلی بعید به نظرم می‌رسد- باید از طرف مقام معظم رهبری تصمیم‌گیری شود و دولت این وسط هیچ کاره است. از طرفی آقای ترامپ نشان داده که تمایلش برای مذاکره با ایران برای قبل ها بوده و الان دشمنی و کینه آنها به ایران آنقدر زیاد شده که در حقیقت احتمال مذاکره به کل، به جزء، به اصل و به فرع منتفی است.

    


امروز صورت می‌گیرد؛

گزارش چهار وزیر به مجلس درباره سیل

 به گفته اکبر رنجبرزاده، عضو هیأت رئیسه مجلس، رضا اردکانیان وزیر نیرو، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی امروز به مجلس می‌روند. وی به ایرنا گفت: 

همچنین اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران و سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور با حضور در جلسه علنی امروز مجلس گزارشی از آخرین وضعیت سیل به نمایندگان ارائه می‌کنند. قرار بود این مسئولان هفته گذشته در مجلس حضور یابند ولی به دلیل جلسات اضطراری و حضور آنان در مناطق سیل‌زده، شرکت آنها در جلسه خانه ملت به امروز موکول شد.

    


زمان سفر عمران خان به ایران مشخص شد

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری یونایتد نیوز آوایندیا، محمد فیصل، سخنگوی وزیر امور خارجه پاکستان تأیید کرده است که سفر عمران خان، نخست‌وزیر این کشور در اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) به ایران نهایی شده و جزئیات این سفر به زودی اعلام خواهد شد. محمد فیصل همچنین گفت که احتمالاً وزیر امور خارجه، وزیر اقتصاد، وزیر محیط زیست پاکستان و همچنین زلفی بخاری، دستیار ویژه نخست‌وزیر و رئیس هیئت ملی هماهنگی توریسم نیز عمران خان را در این سفر همراهی خواهند کرد.

    


سخنگوی جدید وزارت خارجه منصوب شد

سید‌عباس موسوی، مدیرکل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی روز گذشته از سوی محمدجواد ظریف به عنوان یازدهمین سخنگوی وزارت خارجه منصوب شد. وی در سمت‌هایی چون رئیس اداره دیپلماسی رسانه‌ای فعالیت کرده و در هنگ کنگ و هلند نیز به فعالیت پرداخته است. پیش از او بهرام قاسمی عهده‌دار این سمت بود که به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه منصوب شده است.