پیام تسلیت مقام معظم رهبری درپی درگذشت آیت‌الله مؤمن

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی رحلت فقیه پارسا و عالِم ربانی آیت الله حاج شیخ محمد مؤمن را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف فراوان خبر رحلت عالِم ربانی و فقیه پارسا و پرهیزگار آیة‌الله آقای حاج شیخ محمد مؤمن قمی اعلی‌الله مقامه را دریافت کردم. این ضایعه‌ئی برای حوزه‌ی علمیه است. مقام علمی و پرورش شاگردان برجسته در کنار تقوا و اخلاص این عالم بزرگوار و نیز وفاداری و تعهد انقلابی و اجتماعی، شخصیت جامعی از ایشان ساخته بود. سابقه‌ی مبارزاتی ایشان به پیش از انقلاب برمی‌گردد و خدمات انقلابی ایشان در تمام دوران چهل ساله مستمراً ادامه داشته است و در دوره‌های متعدد و متوالی یکی از ارکان مهمّ شورای محترم نگهبان بوده‌اند. اینجانب درگذشت ایشان را به خاندان گرامی و فرزندان مکرّم و دیگر بازماندگان و نیز به حضرات علمای اعلام حوزه‌ی مقدس قم و به‌خصوص شاگردان و دوستان ایشان و به عموم مردم عزیز شهر قم تسلیت عرض میکنم و مغفرت و رحمت الهی و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

    


اعلام عزای عمومی در قم

آیت‌الله سید محمد سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم و بهرام سرمست استاندار در پیامی مشترک ضمن تسلیت ارتحال فقیه پارسا و زاهد آیت‌الله مومن، روز شنبه، چهارم اسفندماه را در این استان عزای عمومی اعلام کردند. در بخشی از این پیام مشترک آمده است: «این مجاهد نستوه در عرصه سیاسی نیز جزء یاران معتمد امام و رهبری و از همراهان مؤثر نهضت عظیم اسلامی در سنگر مبارزه با طاغوت بودند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در صحنه‌ها و مسئولیت‌های خطیر از جمله ریاست دادگاه انقلاب اسلامی، شورای عالی قضایی، شورای نگهبان، مدیریت حوزه علمیه قم، نمایندگی مردم شریف سمنان و قم در مجلس خبرگان رهبری و مجمع فقه اهل بیت(ع) به ایفای نقش پرداخته و خدمات ارزشمندی را در این عرصه‌ها از خود به یادگار گذاشت.»

    


قصور وزیر کشور  در تامین امنیت

حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم زابل در مجلس درباره حمله تروریستی خاش به مهر گفت:  کشور پاکستان باید به وظیفه ذاتی خود عمل کند، نظام جمهوری اسلامی یکسری ملاحظاتی دارد که تا یک جایی خوب است، اما از یک حدی به بعد، به نفع ملت ایران نیست. به دلیل این ناامنی‌ها، مردم بومی استان نیز در سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند؛ چه برسد به بخش خصوصی. وظیفه ذاتی وزرای کشور و امور خارجه در دیپلماسی و تأمین امنیت، به جای خود باقی است و آنها نیز قصور و کوتاهی‌هایی دارند. تا چه زمان باید با دیپلماسی پیش رفت؟ حاصل دیپلماسی چه شد؟ باید قدرت نظام جمهوری اسلامی را به رخ این تروریست‌ها بِکِشیم تا یکبار برای همیشه این منطقه امن شود.

    


هشدار واعظی به تندروها:

انتظار مدارا نداشته باشید

خبرآنلاین نوشت: تندروها می‌خواهند در فضای جنگ اقتصادی با آمریکا، تمرکز دولت را بر هم بزنند تا تدبیر برای حل مشکلات به کُندی انجام شود؛ محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره نوع واکنش دولت به این اقدامات تندروها گفت: ما نمی‌خواهیم در این شرایط فضا ملتهب شود وگرنه تساهل نمی‌کنیم. واعظی در پاسخ به اینکه آیا دولت در برخورد با تندروهایی که علیه دولت تبلیغات می‌کنند، تجدیدنظر خواهد کرد، تصریح کرد: روش ما این نیست که حذفی عمل کنیم ولی به هر حال کسانی که این کارها را انجام می‌دهند، انتظار نداشته باشند که ما با آنها مدارا کنیم. 

    


مردم ناامید شوند از همه عبور می‌کنند

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در جمع کانون یزدی‌تباران بر ضرورت الگو گرفتن از تجربه موفق دهه شصت تاکید کرد و با انتقاد از برخی اظهارنظرهایی که به دنبال ناامید کردن مردم هستند، اظهار کرد: متأسفانه کسانی که باید به جامعه آرامش بدهند و برای عبور از وضعیت فعلی تلاش کنند سیاه نمایی می‌کنند و به دنبال ناامید کردن مردم هستند. اگر مردم ناامید شوند از همه عبور خواهند کرد.