خطیب نماز جمعه تهران گفت: کشورهای عربی پیشنهادات بسیار فریبنده‌ای به بشار اسد داشتند تا از ایران فاصله بگیرد؛ پیشنهاد 200 میلیارد دلاری و تضمین ادامه حکومت بشار و خاندانش اما بشار استقلال کشور و عزت مردم و روابط عمیق و راهبردی دو کشور را با پول معاوضه نکرد و تسلیم تهدیدها هم نشد و برای همین این چنین مورد استقبال مقام معظم رهبری قرار گرفت.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه دیروز تهران با اشاره به سفر «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه به تهران گفت: از هشت سال قبل این نخستین بار است که بشار اسد به کشوری جز روسیه سفر می‌کند. مخالفان بشار ادعا می کردند او عملا در دمشق محاصره شده است. آسمان سوریه هنوز محل جولان شهر جنگنده های آمریکایی و کشورهای غربی است و با اشراف اطلاعاتی و ماهواره های جاسوسی اوضاع را رصد می کنند. در این شرایط بشار اسد به تهران سفر می‌کند و به سلامت به کشورش بر می‌گردد این یعنی پیام ثبات و امنیت.

وی خاطرنشان کرد: این سفر نشان از روابط عمیق دو کشور و قدرشناسی سوریه از حمایت‌های ایران به ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی است. به طوری که بشار اسد هدف سفر خود را تشکر از ایران و تبریک حضوری چهلمین سالگردپیروزی انقلاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی بیان کرد. خطیب نماز جمعه تهران همچنین گفت: این سفر پیام روشنی به اسرائیل و هم پیمانان آمریکا داشت که ایران در سوریه حضور خواهد داشت که تطمیع و تهدید و فشارهای همه‌جانبه بر این تصمیم تاثیری ندارد.

موحدی کرمانی با اشاره به درخواست رئیس جمهوری سوریه برای تقویت روابط در حوزه‌های اقتصادی فرهنگی و ارتباط علما و اندیشمندان دو کشور یادآورشد: این سفر تحولی در انسجام و هماهنگی جبهه مقاومت و ایستادگی آن در برابر ائتلاف آمریکا و کشورهای وابسته آن محسوب می‌شود.