سومین جلسه دادگاه محیط‌زیستی‌ها برگزار شد

سومین جلسه محاکمه چند فعال محیط زیست متهم به جاسوسی از مراکز نظامی کشور صبح دیروز به صورت غیرعلنی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و با حضور مستشار دادگاه برگزار شد. به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضائیه، در این جلسه از دادگاه که وکلای تعیینی متهمان نیز در آن حضور داشتند، نماینده دادستان تهران در ادامه بخش‌های دیگری از کیفرخواست پرونده را قرائت کرد.

    


قول لهستان به ایران

سردار سرلشگر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، نشست ورشو را «بی‌ارزش» توصیف کرد و گفت: لهستان قول داده که در نشست ورشو هیچ حرفی علیه ایران زده نمی‌شود اما چه در نشست ورشو علیه ایران حرفی زده شود و چه حرفی زده نشود، تاثیری در اقدامات و قدرت جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت. باید منتظر بود تا این نشست برگزار شود و ببینیم لهستانی‌ها چقدر به قول خود وفادار هستند.

    


کرمانشاه به جمع کلانشهرهای کشور پیوست

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در ابلاغیه‌ای به استاندار کرمانشاه، با اشاره به آخرین سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵ ناظر بر جمعیت  ۹۴۶ هزار و ۶۵۱ نفری شهر کرمانشاه و با توجه به آخرین برآورد جمعیت در شهر مذکور توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه در دی ماه سال جاری و گزارش جمعیت یک میلیون و هفت هزار و ۱۸ نفری این شهر، اعلام کرد: شهر کرمانشاه در زمره کلانشهرهای کشور قرار گرفته است. پیش از این هشت شهر مشهد، قم، شیراز، اصفهان، اهواز، تبریز، تهران و کرج به عنوان کلانشهر شناخته می‌شدند که با تعیین کرمانشاه به عنوان کلانشهر، تعداد کلانشهرای کشور، به ۹ شهر رسید.

    


امام جمعه اهواز زنده و در انگلیس است

حجت‌الاسلام کمیل عساکره، مسئول امور رسانه‌ای بیت نماینده ولی فقیه در اهواز با رد اخبار مربوط به فوت آیت‌الله امام جمعه اهواز به فارس گفت: «آیت‌الله موسوی جزایری در صحت و سلامت کامل است و هم اینک در کشور انگلیس حضور دارد. این سفر به منظور تبیین آرمان‌های انقلاب برای خارج‌نشینان انجام شده است و خبر سفر درمانی وی کذب است.» در چند روز گذشته اخبار متعددی درباره سفر آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان به کشورهای خارجی منتشر شده است.

    


ژن‌بازی دوباره پسر عارف

حمیدرضا عارف فرزند محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس در حاشیه اولین جلسه کمیسیون صلح و ورزش، در مورد اینکه گفته می‌شود ژن خوب در ورزش است، تصریح کرد: این سوال نیاز به توضیح مفصل دارد که نمی‌توان در چند دقیقه پاسخ داد. خیلی به این موضوع پرداخته شد. به جای اصل موضوع با سانسور اتفاقاتی افتاد و وقتی برای توضیح به من ندادند. صدا و سیما اسم من را آورد و مطالب خلاف واقع به من نسبت داد اما فرصت پاسخگویی نداد. وقتی ژن‌های خوب هستند که می‌توان در عرصه مختلف استفاده کرد چرا به کار نگیریم. 

    


معرفی رئیس جدید قوه قضائیه تا پایان سال

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه گفت: رئیس جدید قوه قضائیه تا پایان امسال و قبل از آغاز سال جدید معرفی می‌شود و کار خود را آغاز می‌کند. وی در خصوص گزینه ریاست قوه قضائیه گفت: تا پایان سال زیاد نمانده و ان‌شاءلله معرفی می‌شود.

    


آمریکا به دنبال تکرار سوریه  در آمریکای لاتین است

امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار جمعی از مقامات سیاسی، پارلمانی و اساتید دانشگاه‌های آمریکای لاتین و حوزه بالکان گفت: کاخ سفید با دخالت آشکار در تحولات ونزوئلا درصدد تکرار بحران سوریه در آمریکای لاتین است. مادورو و گوآیدو از فرزندان ونزوئلا هستند و باید به جای مداخله خارجی، گفت‌وگوی دولت قانونی و معارضه مبنای کار قرار گیرد.