نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه ایران تلاش می‌کند از کشورهای منطقه به‌عنوان سکویی برای حمله به اسرائیل استفاده کند، گفت جمهوری اسلامی قدرتمندترین نیروی اسلامی است.

بنیامین نتانیاهو با تکرار ادعاهای همیشگی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت به مقابله با تلاش‌های تهران برای تثبیت نظامی در سوریه ادامه می‌دهند.

نتانیاهو طی نشست خبری مشترک با پترو پروشنکو رئیس‌جمهور اوکراین در قدس اشغالی، مدعی شد: ما اکنون از سوی نیروهای اسلامِ ستیزه‌جو مورد حمله قرار داریم. قدرتمندترین نیروی اسلام ستیزه‌جو، رژیم ایران است. آن‌ها در حال بلعیدن یک کشور پس از دیگری هستند سوریه، یمن لبنان، عراق.

به نوشته وبگاه عروتص شوع وی با ادعای این‌که موشک سرگردان وارد شده به حریم هوایی جولان اشغالی در روز یکشنبه (30 دی‌ماه) توسط ایرانی‌ها شلیک شده بود افزود: ما به این اقدام غیرقابل‌قبول ستیزه‌جویانه، از طریق حمله به اهداف ایرانی در سوریه پاسخ دادیم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بابیان این‌که هیچ دولتی وقتی که برای نابودی‌اش برنامه‌ریزی یا اقدام می‌کنند، ساکت نمی‌نشیند، ادعا کرد: اسرائیل به مقابله با تلاش‌های ایران برای استفاده از سوریه، لبنان و غزه به‌عنوان پایگاه‌هایی برای حمله به اسرائیل ادامه می‌دهد؛ آن‌ها این اقدامات را برای هدفی که آشکارا اعلانش می‌کنند، انجام می‌دهند که آن نابودی اسرائیل است.

سرهنگ یوآو گالانت وزیر ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی مدعی شد ما ایران را از سوریه بیرون خواهیم کرد. ما اجازه نمی‌دهیم ارتش ایران در سوریه مستقر که و جبهه حزب‌الله دومی در بلندی‌های جولان گشوده شود

نتانیاهو روز گذشته نیز با برعهده گرفتن تجاوز هوایی بامدادی به فرودگاه بین‌المللی دمشق، گفته بود: شب گذشته، نیروی هوایی ما بعد از شلیک موشک توسط ایران، به سوریه حمله کرد؛ ما به کسانی قصد صدمه زدن به ما را داشته باشند، آسیب می‌رسانیم. آن‌هایی که تهدید به نابودی ما می‌کنند، تمام مسئولیت برعهده آن‌هاست.

پیش از نتانیاهو، سرهنگ یوآو گالانت وزیر ساخت‌وساز رژیم صهیونیستی مدعی شد: ما ایران را از سوریه بیرون خواهیم کرد. ما اجازه نمی‌دهیم ارتش ایران در سوریه مستقر شود و جبهه حزب‌الله دومی در بلندی‌های جولان گشوده شود.

ییسرائیل کاتص وزیر اطلاعات این رژیم نیز با ادعای این‌که حمله بامدادی به سوریه، حامل پیامی برای ایران بود، مدعی شد تجاوز بامدادی به خاک سوریه، اجرای خط قرمز تل‌آویو در ممانعت از تثبیت نظامی ایرانی‌ها در سوریه را نشان داد.

این در حالی است که بامداد دوشنبه (یکم بهمن ماه) رسانه‌های سوریه از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان دمشق خبر دادند. دقایقی بعد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در حساب توئیتری خود نوشت ارتش این رژیم در حال بمباران اهدافی در خاک سوریه است.

ادعای سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از این است که جنگنده‌های اسرائیلی از سه محور به اهداف نظامی متعلق به نیروهای تحت حمایت ایران ازجمله انبارهای ذخیره سلاح و یک اردوگاه آموزشی در فرودگاه بین‌المللی دمشق حمله کردند

سخنگوی ارتش اسرائیل بابیان این‌که این حمله در واکنش به ورود موشک سرگردان به حریم هوایی جولان اشغالی در روز یکشنبه (30دی ماه) بود، ادعا کرد موشک مذکور ایرانی بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه (یکم دی ماه) با اذعان صریح و کم‌سابقه به تهاجم هوایی علیه اهدافی در سوریه، مدعی شد این اهداف متعلق به ایران بوده است.

ارتش رژیم اسرائیل با صدور بیانیه‌ای درباره تجاوز هوایی علیه فرودگاه بین‌المللی دمشق، بابیان این‌که این حمله در واکنش به ورود موشک سرگردان به حریم هوایی جولان اشغالی در روز یکشنبه (30دی ماه) بود، ادعا کرد که موشک مذکور ایرانی بوده است.

در این بیانیه آمده بود: ما حمله به نیروهای ایرانی در خاک سوریه را آغاز کردیم. ما به نیروهای مسلح سوری درباره هرگونه تلاشی برای صدمه رساندن به نیروهای اسرائیلی یا قلمرو آن هشدار می‌دهیم.

رونِن مانلیس سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این بیانیه با ادعای این‌که این سومین بار طی یک سال اخیر بود که ایران تلاش کرد به اسرائیل حمله کند، گفت: ایران در حال سوءاستفاده از سوریه است و سوریه، بهای سنگینی برای تسهیل اقدامات ایران در حال پرداخت است.

مانلیس در تشریح این حمله گفت، جنگنده‌های اسرائیلی از سه محور به اهداف نظامی متعلق به نیروهای تحت حمایت ایران ازجمله انبارهای ذخیره سلاح و یک اردوگاه آموزشی در فرودگاه بین‌المللی دمشق حمله کردند.

وی افزود: در زمان حمله، ده‌ها موشک سطح به هوای سوری شلیک شد که به‌تبع آن جنگنده‌های اسرائیل چند آتش‌بار پدافند هوایی این کشور را هدف قراردادند.

این نظامی صهیونیست درباره موشک سرگردان شلیک شده به بلندی‌های جولان اشغالی مدعی شد: آن موشکی نبود که خودبه‌خود و تصادفی به سمت ما شلیک شود. آن‌ها از فرصتی که پیش آمد استفاده کردند تا آن موشک را به سمت شمال بلندی‌های جولان شلیک کنند تا به اهداف نظامی برخورد کند.

وزارت دفاع روسیه با اعلام این‌که پدافند هوایی ارتش سوریه 30 موشک متجاوز صهیونیستی را سرنگون کرده است، گفت که جنگنده‌های اسرائیلی از سه محور به این کشور حمله کردند. شبکه راشا تودی نیز گزارش داد حملات رژیم صهیونیستی به دمشق حدود سی دقیقه طول کشیده است. این حمله جدید در حالی است که رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه (30دی‌ماه) نیز قصد داشت مواضعی در جنوب سوریه را از طریق حملات هوایی مورد هدف قرار دهد اما پدافند هوایی سوریه همه این حملات را دفع کرد.