پالرمو امروز «تعیین تکلیف نهایی» می‌شود

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته از تعیین تکلیف لایحه «پالرمو» در جلسه امروز این مجمع خبر داد و گفت: شنبه 27 بهمن اعضای مجمع ادامه بررسی پالرمو را در دستور کار خود دارند. بنا بر این است که در این جلسه جمع‌بندی نهایی درباره بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی «پالرمو» انجام شود و مجمع تشخیص مصلحت نظر نهایی خود را اعلام کند. امیدواریم پس از این جلسه، خبر خوبی به ملت ایران داده شود.

    


نماینده ولی فقیه در خوزستان:

شایعه درمانم در انگلیس تهمت ضد انقلاب است

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به انتشار شایعاتی درباره سفر وی به کشور انگلیس به فارس گفت: برنامه سفر تبلیغی بنده در ایام فاطمیه به خارج از کشور از قبل برنامه‌ریزی شده بود و به هیچ وجه درمانی نبود. وقتی به انگلیس رفتم در چند شهر سخنرانی کردم، در یکی از شهرهای انگلیس به من پیشنهاد شد به علت بیماری که داشتم در آنجا هم معاینه شوم، فقط یک بار در مطب پزشک معاینه شدم و اصلاً در هیچ بیمارستانی در انگلیس بستری نشدم. این حرف‌ها تهمت ضدانقلاب است که وقتی دست خود را خالی می‌بینند به دروغگویی و تخریب متوسل می‌شوند.

    


تاکید علم‌الهدی بر برگزاری همایش در گوشه و کنار کشور

حجت الاسلام سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه دیروز با بیان اینکه باید برای تبیین بیانیه مقام معظم رهبری، همایش‌های متعددی در گوشه و کنار کشور تشکیل شود، گفت: رسالت اصلی ما در این انقلاب مشخص شده است.  رهبری حجت امام زمان (عج) است. ایشان می‌‌گوید در چله دوم باید آماده بشوید زیرا آقا را می‌بینید. این تعبیر از یک آدم معمولی نیست بلکه از سوی حجت امام زمان صادر شده است. ما باید مهیا شویم و همه چیزمان را زیر پای آقا بریزیم. 

    


ایران عضو کمیسیون صلح‌سازی سازمان ملل شد 

در نشست روز پنج شنبه کمیسیون اقتصادی و اجتماعی ملل متحد (اکوسوک) که در مقر این سازمان برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران با کسب 35 رأی مثبت از مجموع 46 رأی اخذ شده، به عضویت کمیسیون صلح‌سازی سازمان ملل متحد درآمد. دوره عضویت کشورمان در این نهاد دو ساله خواهد بود. به گزارش ایرنا این عضویت در حالی محقق شد که هیات نمایندگی آمریکا در سازمان ملل با هدف ممانعت از ورود کشورمان به کمیسیون صلح‌سازی، خواستار رأی‌گیری مخفی در این خصوص شد.

    


ملاقات کروبی با چند تن از روحانیون اصلاح‌طلب

حسین کروبی گفت: پدرم با حضور در دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی امام جمارانی، با وی و چند تن از روحانیون اصلاح‌طلب دیدار کرد. وی با اعلام این خبر ادامه داد: ملاقات یاد شده و افراد حاضر در آن، بنا به پیشنهاد و تایید نهادهای امنیتی انجام شده است. به گفته حسین کروبی، فضای این دیدار دوستانه که با حضور چند تن از اعضای مجمع روحانیون مبارز و یکی از روحانیون اصلاح‌طلب برگزار شد، مثبت بوده است.

    


افزایش سهم زنان در انتخابات

سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور از تعیین سهمیه ویژه برای زنان در فهرست‌های انتخاباتی احزاب و جبهه‌ها طبق لایحه جامع انتخابات خبر و توضیح داد: احزاب ملی و جبهه‌ها باید حداقل یک ششم از جمع نامزدهای معرفی شده خود در سراسر کشور را به زنان اختصاص دهند. در حوزه‌های انتخابیه دارای سه نماینده حداقل یک نفر از زنان، در حوزه‌های انتخابیه دارای ۴ و ۵ نماینده حداقل دو نفر از زنان و در حوزه های انتخابیه ۶ نماینده و بالاتر حداقل یک‌سوم کرسی‌های آن حوزه انتخابیه را از بین زنان معرفی کنند.