حمایت روحانی از مادورو

رئیس جمهوری، حسن روحانی دیروز هنگام دریافت استوارنامه «کارلوس آنتونیو آلکا لاکوردونس» سفیر جدید جمهوری بولیواری ونزوئلا با اعلام پشتیبانی مجدد تهران از دولت قانونی ونزوئلا تاکید کرد که ما پشتیبان دولت قانونی آقای مادورو هستیم و معتقدیم که مردم ونزوئلا با وحدت و ایستادگی در کنار دولت، این توطئه را نیز مانند توطئه‌های قبلی خنثی خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه آمریکا توطئه جدیدی علیه دولت و ملت ونزوئلا آغاز کرده است، گفت: آمریکایی‌ها اساسا با همه انقلاب‌های مردمی و کشورهای مستقل مخالفند و می‌خواهند با سرکوب انقلاب‌ها و کشورهای مستقل، بر دنیا مسلط شوند.

    


حمله تروریستی  به ناحیه مقاومت بسیج نیکشهر 

صبح‌ دیروز عوامل یک گروهک تروریستی، در یک ‌اقدام تروریستی به ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نیکشهر حمله کردند. 

‌به گزارش ایسنا،  قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بر اثر حمله مسلحانه تروریست‌ها به ناحیه مقاومت بسیج در نیکشهر یک نفر شهید و ‌پنج نفر مجروح شدند. معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز به ایسنا گفت: این حادثه از سوی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی در دست پیگیری است.

    


محسن رضایی:

دنبال مجلس سنا نیستیم

محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام ر دومین کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری عمومی گفت: رهبر انقلاب از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام اختلافات را رفع و سیاست‌های راهبردی را محقق کرده و بر اجرای این سیاست ها نظارت می‌کنند. 

ما قبلا سیاست‌نویسی می‌کردیم اما امروز با دستور رهبری وارد مرحله سیاست گذاری شدیم. ما از این به بعد به اجماع نخبگان و یکپارچگی بین دستگاه‌های مختلف توجه بیشتری خواهیم داشت. جایگاه مجمع در قانونگذاری مشخص است، ما به دنبال مجلس سنا نیستیم و چارچوبی که قانون اساسی برای مجمع تعیین کرده، کاملا مشخص است.

    


طعنه به امام جمعه موقت تهران

محمدحسن اصغرنیا در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بعد از ظهر دیروز در مجلس ختمی شرکت کردم.

واعظی بر بالای منبر رفت و مقایسه‌ای بین دیروز و امروز انقلاب کرد که وضعیت مردم اسفبار و مشروب‌فروشان فعال و فواحش بسیار بودند و به نقل از سیدحسین نصر، رئیس دفتر فرح پهلوی که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بود نقل کرد که نوه شیخ فضل‌الله نوری فرموده است زمان شاه در دانشگاه تهران فقط دو نفر نماز می‌خواندند! این واعظ که امام جمعه موقت هم هست نه دروس دانشگاهی خوانده است و در مدرسه حوزوی سابقه انقلابی هم طبق شواهد نداشته است چگونه جواب نمازگزاران دانشگاه تهران دوران پهلوی را خواهد داد؟ شاید ایشان به جهت شغل‌های متعددی که دارد گهگاهی قاطی می‌کند.

   


اروپا نباید FATF را با اینستکس مرتبط کند

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «اثر سازوکار مالی اینستکس بیشتر سیاسی است»، گفت: سازوکار جدید مالی اروپا برای ایران انزوای بیشتر آمریکا را به دنبال خواهد داشت. 

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به راه‌اندازی کانال مالی ایران و اروپا، افزود: اینستکس بسیاری از نیازهای ایران را رفع نمی‌کند، ازاین‌رو عمدتاً اثر سیاسی دارد که بیشتر از اثر اقتصادی آن است. در ایران هم به دلیل آثار سیاسی سازوکار مالی از آن استقبال شد. وی افزود: برای ارزیابی اثر اقتصادی اینستکس باید منتظر ماند تا مشخص شود چقدر می‌تواند مشکلات اقتصادی را برطرف کند.