عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر سیاسی اصول‌گرا در پاسخ به نگرانی‌ها از بابت قدرت گرفتن چهره‌های تندرو در مجلس آینده، می‌گوید این چهره‌ها قدرت میان‌داری ندارند و رفتار آن‌ها در مجلس مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

به گزارش رویداد24، این تحلیلگر سیاسی در این خصوص افزود: این را باید در نظر داشت، چهره‌های تندرویی که توفیق‌شان در انتخابات موجب شائبه حاشیه‌سازی در مجلس دوازدهم شده است، قبلا هم سابقه مجلس‌نشینی را دارند و نتوانسته‌اند کار چندانی به پیش ببرند یا مساله چندانی به وجود بیاورند؛ بنابراین من با نگرانی شما همراه نیستم. مثلا در حالی بحث رد اعتبارنامه قالیباف توسط تندرو‌ها مطرح است که باید گفت، به هیچ وجه نمی‌توانند حتی به این موضوع فکر کنند. در واقع با توجه به نیرو‌هایی که از سرتاسر کشور به دوره آتی مجلس راه یافته‌اند می‌توان به این تشخیص رسید که اکثریت مجلس، تعقل‌گرایی پیشه خواهند کرد و به همین دلیل، مسائل اینچنینی پیش نخواهد آمد.

وی افزود: تاکید و تکرار می‌کنم، آن‌هایی که رأی‌آوری‌شان مردم را نگران کرده است، مگر چند نفر هستند که بتوانند فضای مجلس دوازدهم را مخدوش کنند و در حاشیه‌سازی موفق شوند؟ به شما می‌گویم، کیفیت تندور‌ها توسط دیگران دنبال نخواهد شد و قطعا نمی‌توانند تحرکات رادیکال‌شان را دنبال کنند. همچنین باید بدانیم که این پایداری، پایداری چند سال پیش نیست. یعنی جبهه پایداری عنان خودش را در اختیار چند چهره تندرو و جنجالی نخواهد گذاشت. بله، شاید با کار‌های جنجالی وقت و ذهن‌ها را از مسائل مهم و حیاتی دور بدارند، اما سقف محدودی دارند و قطعا کنترل خواهند شد.

او در بخش دیگری از اظهارات خود بیان کرد: منتخب دوم تهران دو روز پیش از رای‌گیری لفظ بی‌حیا را برای حداد عادل به کار برد. وجود چنین چهره‌ای در مجلس خطرناک نیست. اگر این رفتار در سیاست‌ورزی و کار مهم نمایندگی مجلس تسری پیدا کند، قطعا بسیار خطرناک و هزینه‌ساز خواهد بود. اما به نظر من چنین رفتاری تسری پیدا نخواهد کرد. به این دلیل که این شیوه تعامل را هیچ کس نمی‌پذیرد.