فعال سیاسی اصولگرا گفت: در یکی دو هفته آخر برخی از جریانات سیاسی مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کردند و یک مقدار آمار مشارکت بالا رفت، اما فکر می‌کنم اگر این دعوت‌ها از جمله دعوت‌هایی که آقایان روحانی و لاریجانی انجام دادند، نبود، مشارکت در انتخابات با ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از آمار اعلامی برگزار می‌شد.

محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به نتیجه رخ داده در انتخابات آیا آماری که از مشارکت مردم در انتخابات به دست آمد قابل پیش بینی بود، گفت: جریانی که رأی آورده رأی ۸ سال پیش را آورد و جریانی که رأی نیاورد، به دلیل عدم حضور اکثریت مردم در انتخابات شکست خورده است. به نظرم عدم حضور اکثریت مردم در انتخابات قابل پیش‌بینی بود؛ نظرسنجی‌ها هم این روند را تأیید می‌کرد. ین فعال سیاسی تاکید کرد: حتی به نظرم در یکی دو هفته آخر برخی از جریانات سیاسی مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کردند و یک مقدار آمار مشارکت بالا رفت، اما فکر می‌کنم اگر این دعوت‌ها از جمله دعوت‌هایی که آقایان روحانی و لاریجانی انجام دادند، نبود، مشارکت در انتخابات با ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از آمار اعلامی برگزار می‌شد.

وی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجلس دوازدهم نسبت به مجلس یازدهم را چطور پیش‌بینی می‌کنید، گفت: به نظرم هنوز زود است که وارد رویکرد شویم. به دلیل رأی آوردن دو تا سه نفر در تهران که افراد تندرو و غیرمنطقی هستند،‌ دلیلی ندارد که از الان بگوییم مجلس بعدی مجلس تندرویی است. باید صبر کرد، چون بالاخره در جبهه پایداری هم آدم‌های خوب وجود دارند که خیلی به این تندروی‌ها اعتقاد ندارند. بگذارید مجلس تشکیل شود و با اولین تصمیماتی که می‌گیرد، نتیجه را خواهیم گرفت. حالا دو نفر در تهران رأی آوردند و می‌خواهند خودشان را قیم این ملت و بقیه مجلس بدانند، بهتر است درباره‌ آن قضاوت نکنیم.