فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: «جبهه اصلاحات می‌گوید ما انتخابات را تحریم نمی‌کنیم، اما لیست هم نمی‌توانیم بدهیم؛ کاندیدایی ندارند، چطور لیست بدهند؟ لیست از کجا بیاید؟ از آسمان که نمی‌آید.» محمود میرلوحی، در گفتگو با خبرآنلاین، درمورد بیانیه جبهه اصلاحات تحت عنوان راهبرد این جبهه برای انتخابات، تصریح کرد: آقایان باهنر و ترقی گفتند که «لیست اصلاح‌طلبان در جیبشان است، اما ما هنوز آن را مشاهده نکردیم.» ما به عنوان جریان اصلاحات نشنیده و ندیده‌ام و چنین لیستی وجود خارجی ندارد. وی ادامه داد: مشکل این است که جریان مسلط امروز در کشور می‌گوید اصلاحات اصلا وجود خارجی ندارد و هرگونه نفوذ آن را انکار می‌کند؛ اما می‌گوید باید در انتخابات بیایید. اگر اصلاحات را انکار می‌کنید؛ پس چرا می‌گویید باید بیایید؟ اما بعد می‌گویند حتما باید لیست بدهید. وقتی می‌گوییم لیستی برای ارائه نداریم، می‌گویند ما لیست می‌دهیم مثلا جبهه پایداری، شورای وحدت لیست می‌دهد و یکی از آن را انتخاب کنید. آدم بگوید خودشیفتگی یا اسمش را چی‌ می‌توان گذاشت که این جماعت دچار آن هستند.

الفبای انتخابات آزاد و رقابتی را انکار می‌کنند

میرلوحی افزود: دیگر به یک حد و مرزی قائل نیستند و الفبای انتخابات آزاد و رقابتی را انکار می‌کنند. می‌گویند لیست من را امضا کن، شعار بده و لبخند هم بزن تا من نگویم چنین و چنان. اینکه می‌گویند ما را به چه دلیلی رد کردید؛ این هم دلیل است دیگر.

وی در پاسخ به این پرسش که «جبهه اصلاحات اگر احیانا هم لیستی بیرون بیاید، حمایت نمی‌کند؟»، تصریح کرد: خیر، این نتیجه یک تجربه و انتخابات سال ۹۸ و ۱۴۰۰ است. اصلاحات همه مسیرها را رفته و تست کرده است؛ که نه تنها دستاوردی نداشته بلکه هزینه‌های سنگینی هم متحمل شده است. با چه دلیل و منطقی باید بیایید؟